برنامه‌های هفته دفاع مقدس تشریح شده در کیش نشان می‌دهد که مسوولان فرهنگی این جزیره برای رفع نگاه رفع تکلیفی به موضوع دفاع مقدس، آستین بالا زدند.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸ 19 September 2023

به گزارش تابناک جزیره، صحبت‌های «سعید یکه دهقان» سرپرست مدیریت امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری امروز پیرامون برنامه‌های هفته دفاع مقدس نشان داد که تفکر حاکم بر این مجموعه دیگر به دنبال اجرای برنامه‌های مناسبتی دفاع مقدس جهت رفع تکلیف نیست و در تلاش است تا ضمن آشنا کردن نسل جوان با دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کند.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل شورای پرورشی مدارس در این جزیره خبرداد و گفت: برخی برنامه‌های هفته دفاع مقدس همچون دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و برگزاری مراسمات سخنرانی از وظایف مدیریت امور فرهنگی و آموزشی محسوب می‌شود که عملیاتی خواهد شد، اما در تلاشیم تا با اجرای برخی برنامه‌های تخصصی یک نگاه راهبردی و ریشه‌ای به این موضوع داشته و برنامه‌های مختلفی را در مدارس اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: شورای پرورشی مدارس در کیش به منظور ارائه یک برنامه نسجم به در سطح مدارس برای گروه‌های مختلف سنی کودک، نوجوان و جوانان شکل گرفته و قطع یقین معطوف به هفته دفاع مقدس نخواهد بود؛ طی این برنامه در تلاشیم تا در طول سال، برنامه‌های فرهنگی مختلف و جذابی برای آشنا کردن دانش آموزان با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت اجرایی کنیم.

«دهقان» با بیان اینکه بسته‌های فرهنگی ارائه شده برای گروه‌های سنی مختلف متفاوت خواهد بود، اظهار کرد: هدف اصلی ما آشنا کردن نسل جوان با آرمان‌های شهدا در جبه‌های حق علیه باطل است.

وی اضافه کرد: به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای به دنبال برگزاری تئاتر، شب شعر، فیلم و مسابقات فرهنگی مختلف با مفاهیم دفاع مقدس در سطح جزیره خواهیم بود.

سرپرست مدیریت امور فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش بر تولید محتوا جهت فرهنگ سازی تاکید و برای بهره مندی از ظرفیت‌های ملی در این راستا اعلام آمادگی کرد.

«دهقان» همچنین از برگزاری مراسم ویژه‌ای برای شکست حصر آبادان در جزیره کیش خبر داد و گفت: هدف ما در این مراسمات انتقال پیام به عموم مردم به ویژه نسل جوان جهت فرهنگ سازی است.
منبع/ایرنا

برچسب ها: جزیره کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار