بر پایه تازه ترین به‌ روز رسانی سامانه پایش هوای کشور، وضعیت شاخص‌ هوای ۲ شهر در استان خوزستان روز سه‌شنبه در وضعیت قرمز و ناسالم قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 19 September 2023

بنا بر اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز، شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ ماهشهر با شاخص ۱۵۴ و شادگان با شاخص ۱۵۱ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارند.

بر اساس این گزارش، شهرهای اندیمشک با شاخص ۱۳۹، اهواز (استانداری) با شاخص ۱۱۰، اهواز (پادادشهر) با شاخص ۱۰۱، رامهرمز با شاخص ۱۱۳ و شوش با شاخص ۱۰۵ نیز در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارند.

هوای شهرهای سوسنگرد، بهبهان، امیدیه، دزفول و رامشیر به علت نبود آلودگی قابل قبول اعلام شده است.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا " ناسالم" است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

استان خوزستان ۲۵ ایستگاه پایش کیفی هوا دارد.

منبع/ایرنا

برچسب ها: آلودگی هوا ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار