رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت از استاندار، مسئولان، ستاد اربعین استان ایلام، مردم و نیروهای جهادی در راستای برکزاری کنگره بزرگ اربعین حسینی قدردانی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲ 18 September 2023

به گزارش تابناک ایلام، نشست هیات دولت با ریاست "سید ابراهیم‌ رییسی" رییس جمهوری و حضور "حسن‌ بهرام نیا" استاندار ایلام برگزار شد.

رییس جمهور در این نشست از استاندار، مسئولان، ستاد اربعین، مردم و نیروهای جهادی استان ایلام جهت برگزاری کنگره عظیم اربعین در مرز مهران به صورت ویژه تجلیل کرد.

"محمد مخبر" معاون اول رییس ‌جمهور با اشاره به عملکرد موفق استان ایلام در ایام اربعین، اظهار کرد: در ایام اربعین یک مورد نارضایتی از زبان زائران در مرز مهران شنیده نشد.

وزیر نیرو هم در این جلسه از تامین و تحقق ۱۰۰ درصد اعتبار سامانه‌ گرمسیری استان خبر داد.

استاندار ایلام در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت استان ایلام به رییس جمهور و اعضای هیات دولت ارائه و از توجه ویژه دولت نسبت به استان ایلام قدردانی کرد و گفت: تامین اعتبار برای احداث راه آهن شمال و جنوب استان، رونق حمل و نقل در غرب کشور را به دنبال خواهد داشت و دولت باید توجه ویژه‌ای نسبت به ارتقای زیرساخت‌های استان ایلام داشته باشد.

"حسن بهرام‌نیا" به طرح مسائل، مشکلات و نیازمندی‌های استان ایلام در حوزه‌های مختلف اقتصادی، عمرانی، زیرساختی، فرهنگی و اجتماعی، اداری و سرمایه‌ انسانی پرداخت که مورد توجه اعضای هیئت دولت جهت بررسی و توجه و تامین اعتبارات مکفی به منظور حل مشکلات قرار گرفت.

وی در مورد مطالبات استان خواستار توجه ویژه‌ دولت در این راستا شد و ادامه داد: تامین اعتبار ویژه برای ساخت خط راه آهن از ۲ مسیر اندیمشک - دهلران و اسلام‌آبادغرب - ایلام موجب تسهیل در تردد زائران، رونق صادرات و سهولت در جابجایی کالا، پوشش کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی، ارزان شدن هزینه‌ تردد و حمل و نقل عمومی، ایمنی در حمل و نقل، سفر ایمن آسان و راحت و دیگر مزایا را برای استان ایلام و غرب کشور خواهد شد.

بهرام نیا چهارخطه کردن جاده‌ اندیمشک - دهلران - مهران و سایر راه‌های منتهی به مرز مهران که موجب تسهیل در تردد روان و ایمن زائران و مسافران خواهد شد را از دیگر مطالبات استان ایلام ذکر کرد.

استاندار ایلام یادآور شد: همچنین تامین اعتبار لازم جهت تعویض شبکه‌های آب شرب ایلام با هدف رفع معضل کم‌آبی و رفاه حال بیشتر مردم شهر ایلام و تکمیل و ارتقاء تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهر ایلام نیازمند نگاه ویژه دولت در تخصیص اعتبارات است.

وی به پیگیری های لازم جهت راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله‌ی شمالی اشاره و تاکید کرد: این گذرگاه ها موجب رونق اقتصادی، رفع مشکل بیکاری و رفاه خانوارهای مناطق مرزی و پایداری بیشتر مرزنشینان استان خواهد شد.

وی خواستار تامین اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری رساندن ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب استان با هدف رونق اشتغال، افزایش تولید و شکوفایی کشاورزی استان شد و بر تامین اعتبار لازم برای تکمیل و بهره‌برداری رساندن سامانه‌ی گرمسیری تاکید کرد و افزود: بهره برداری از طرح کلان سامانه گرمسیری موجب تحول در صنعت کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی و باغی و رونق اشتغال در استان می شود./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار