گفتگو با دکتر هوشنگ شیرمردی رییس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر کلانشهر اهواز؛
دکتر هوشنگ شیرمردی عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز در یک میزگرد خبری با رسانه ها که در دفتر روزنامه فرهنگ جنوب با حضور خبرنگاران برگزارشد به پرسش های آنان پاسخ گفت.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶ 16 October 2015
رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهوازگفت:افزایش تعداد اعضای شورای شهر سبب عدم حفظ انسجام داخلی و عدم نظارت موثر شد.

هوشنگ شیرمردی اظهارکرد: یک واقعیت غیر قابل کتمان وجود دارد که با توجه به آمار 21 نفری تعداد اعضای شورای شهر،این شورا نتوانست اتحاد و انسجام داخلی خود را به صورت موثری حفظ کند و همین مسئله عامل عدم نظارت موثر شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز تصریح کرد: پرونده هایی که بیش از 70 درصد گریبان اعضای شورای شهر و شهردار را در گذشته می گرفت از پرونده های کمیسیون ما بود اما طی 2 سال گذشته حتی یک مورد مشکوک اتفاق نیفتاده است.

شناسنامه دار کردن املاک نقطه مثبت عملکرد شورای شهر و شهرداری،حیف و میل زمین های شهرداری در فقدان اطلاعات

شیرمردی ادامه داد: جالب اینجا است که بخش عظیمی از پرونده های شهرداری به املاک مربوط می شد، برای مثال پرونده هایی وجود داشت که بیش از 20 سال آنها بلا تکلیف و معلق مانده بودند در حالی که هم اکنون این کمیسیون بدون هیچ مشکلی ختم به خیر شد.

وی با اشاره به این که در طرح شناسنامه دار کردن املاک شهرداری یک کار منحصر به فرد کردیم عنوان کرد: با پیشنهاد و پیگیری مصرانه ما و حمایت مجموعه شورا این اتفاق افتاد اما در آن قسمتی که زمین ها را داشتیم یا اطلاعاتی وجود نداشت یا این که زمین ها حیف و میل می شد.

عضو شورای شهر اهواز اضافه کرد: با اجرای این طرح کار خیلی خوب و در خور کلانشهر اهواز کردیم که در صورت تکمیل یکی از نقاط مثبت عملکرد شهردار و شورای شهر است.

از خسارت های صنایع آلاینده به خوزستان تا ردپای برخی مدیران و کارکنان دستگاهها در زمین خواری

رد پای مدیران و کارکنان شهرداری در زمین خواری،بی ثباتی و نداشتن شناسنامه نقطه کور املاک

شیرمردی عنوان کرد: یکی از مباحث مرتبط با زمین آن است که اکثر زمین های تصرف شده زمین هایی هستند که به شهرداری تلعق ندارند،این زمین ها به دلیل نداشتن شناسنامه و تغییرات مدیران بخش املاک مورد استفاده قرار می گرفتند و زمین خواران با استفاده از اطلاعات و دوستی با مدیران و کارکنان شهرداری هدف خود را پیش می بردند.

رئیس کمیسیون حقوقی و املاک شورای شهر اهواز گفت: با توجه به بکرد بودن سرمایه گذاری در اهواز معاونتی سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی به سازمانی کارآمد و موثر در اهواز تبدیل می شود.

کوی جواهری بمب ساعتی از جنس نفت،ضربه ای که شرکت های آلاینده به مردم زدند

وی بیان کرد: متاسفانه شرکت های آلاینده چند جور به شهرها و مردم ضربه زدند، در برخی شهرها زمین های مردم تصرف و لوله ها از وسط زمین هایشان رد شد بدون آنکه پولی به آنها پرداخت شود در حالی که تا قبل از آن امنیت و درآمد پایدار داشتند.

شیرمردی با اشاره به وجود لوله های انتقال نفت در منطقه کوی جواهری گفت: متاسفانه جوری شده که اگر کوی جواهری را به بمب ساعتی تشبیه کنیم طول لوله کشی نفت در برخی جاها 80 متر و در برخی مکان های دیگر 160 متر است.

از خسارت های صنایع آلاینده به خوزستان تا ردپای برخی مدیران و کارکنان دستگاهها در زمین خواری


عضو شورای شهر اهواز خواستار کمک دستگاه قضایی در زمینه برخورد با شرکت های آلاینده شد و گفت: به جد از دستگاه قضایی می خواهیم به کمک ما بیاید و تکلیف آنها را مشخص کند تا شرکت های آلاینده عوارض آلایندگی را پرداخت کنند.
گردن کلفتی صنایع آلاینده

این عضو شورای شهر اهواز با بیان مشکلات مختلف اقتصادی و اجتماعی در شهرهایی مانند اهواز، آبادان و دیگر شهرهای استان گفت: متاسفانه روند بازسازی در شهرهایی مانند آبادان ناقص انجام و نیمه تمام رها شد و حقوق مردم در شهرهای جنگ زده ادا نشد.
وی گفت: از طرفی صنایع آلاینده ملی که زیرساخت های استان ما را دچار آسیب های جدی نموده اند با گردن کلفتی، حق و حقوق مردم خوزستان را نمی دهند و از پرداخت عوارض آلایندگی طفره می روند.


شیرمردی با انتقاد از تقلیل حق دو در هزار نفت به سهم بسیار نازلتری گفت: نمایندگان خوزستان و شهرهای نفت خیز نباید اجازه می دادند سهم دو در هزار درامدهای نفتی از بین برود و باید با رایزنی و تلاش مصاعف این حق را برای جبران آسیب های محیط زیستی حفظ می کردند.

وی افزود: مهمترین معضل محیط زیست خوزستان، اسیب های صنایع آلاینده و عدم اهتمام مسولان این صنایع در جبران خسارت های محیطی در دو دهه گذشته است.

از خسارت های صنایع آلاینده به خوزستان تا ردپای برخی مدیران و کارکنان دستگاهها در زمین خواری
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار