مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: گام‌های موثری در حوزه آموزش مداخله در خودکشی پس از بررسی‌های انجام شده توسط بهزیستی، علوم پزشکی و دادگستری اردبیل برداشته شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 10 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، حامد رضایی ظهر یکشنبه در دوره آموزشی مداخله در خودکشی ویژه ۷۰ نفر از کارشناسان مراکز آسیب دیدگان و اورژانس اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه مسئله خودکشی جنبه‌های مختلفی دارد و تمامی چهره‌های حاضر با مبحث خودکشی درگیرند، اظهار کرد: در استان اردبیل هم در این حوزه فراز و نشیب‌های زیادی تجربه شده است.

وی با اشاره به اینکه تا امروز آموزش‌های کمی در مورد خودکشی به مردم ارائه شده و عدم آگاهی آحاد جامعه برای رویارویی با این پدیده آسیب‌های جبران ناپذیری دارد، افزود: گام‌های مؤثری در حوزه آموزش مداخله در خودکشی پس از بررسی‌های انجام شده توسط بهزیستی، علوم پزشکی و دادگستری اردبیل برداشته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: شناسایی و درمان اختلالات خلقی، نظارت بر توزیع سموم کشاورزی و دارو‌های پزشکی، مشارکت اجتماعی در گزارش موضوع به اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، آموزش عمومی و ارتقا دانش افراد مداخله‌گر چهار مسئله مهم موجود در زمینه خودکشی هستند.

رضایی بر نقش بهزیستی در زمینه پیشگیری از خودکشی اشاره کرد و ادامه داد: بهزیستی در حیطه‌های مختلف و مرتبط با پدیده خودکشی، فعالیت‌هایی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و امور اجتماعی مانند اورژانس اجتماعی ۱۲۳ انجام می‌دهد و در این میان، خط تلفنی ۱۴۸۰ و مشاوره‌ها به عنوان خط مقدم مقابله با خودکشی محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار خدمات اورژانس اجتماعی، ۲ پایگاه خدمات اجتماعی در سطح شهرستان در حال فعالیت و ارائه خدمات به محلات حاشیه شهر و کم برخوردار می‌باشند که به صورت مستقیم با مرکز اورژانس اجتماعی در ارتباط هستند و امیدواریم با افزایش این پایگاه‌ها، خدمات با کیفیت تری را به جامعه هدف و عموم مردم جامعه ارائه کنیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار