معاون حمل‌ و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با وجود اینکه تعداد مسافران استان ما در مرزها کمتر شده و بیشتر تقاضاها برای استان‌های دیگر است اما در حال حاضر ۱۱ اتوبوس در مرز مهران و پنج اتوبوس در مرز شلمچه برای انتقال زوار استان به مقصد، ساماندهی شده است.
کد خبر: ۱۱۲۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ 09 September 2023

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال وبختیاری، حسین مالکی گفت: در ایام اربعین سال جاری هفت هزار و ۸۳ نفر به عتبات و عالیات سفر کردند که ۳۴۲ دستگاه ناوگان عمومی وظیفه جابه‌جایی این زائران را برعهده داشتند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: ۹۵ درصد زائران با اتوبوس و پنج درصد دیگر با سواری و مینی‌بوس از سه مرز شلمچه، چزابه و مهران از استان خارج شدند.

وی ادامه داد: ۲۹۶ نفر با ۱۰ سرویس از مرز چزابه، سه هزار و ۸۶۰ نفر با ۲۰۱ سرویس از مرز شلمچه و ۲ هزار و ۹۲۷ نفر با ۱۳۱ سرویس از مرز مهران خارج شدند.

مالکی اظهار داشت: بازگشت زائران از ۱۲ شهریور آغاز شده است که تا روز گذشته چهار هزار و ۸۰۰ مسافر با ۱۲۶ سفر ناوگان عمومی به استان بازگشته‌اند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ اتوبوس در مرز مهران و پنج اتوبوس در مرز شلمچه مستقر است تا هم استانی‌ها را به مقصد برسانند این در حالیست که تعداد مسافران استان ما در مرز‌ها کمتر شده و بیشتر تقاضا‌ها برای استان‌های دیگر است.

وی در پایان گفت: طبق آمار، امروز آخرین روز پر مسافر مرز‌ها است و با کم شدن حجم مسافر و بازگشت ناوگان خطوط داخلی نیز از ۲۰ شهریور باز می‌شود.

مالکی افزود: تعداد مسافر و سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی امسال نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته و بیشتر سفر‌ها با خودرو‌های شخصی و خودرو‌های اینترنتی صورت گرفته است.
منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار