رئیس پلیس راه لرستانبا بیان اینکه توجه به جلو برای رانندگان به ویژه در ایام برگزاری مراسم اربعین مهمترین اصل است،گفت: تلفن همراه به هیچ وجه همراه خوبی در هنگام رانندگی نیست و می‌تواند باعث تصادف شود.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 05 September 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد زارعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کسانی که به عنوان راننده هدایت وسیله نقلیه را عهده دار می‌شوند باید با تمام تمرکز قوانین و مقررات رانندگی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: راننده یک تکلیف بیشتر ندارد و آن هم رانندگی است. بخشی از تصادفات به علت تمرکز نداشتن راننده و گفتگوی وی با سرنشینان، خوردن و یا آشامیدن هنگام رانندگی گزارش شده است.

رئیس پلیس راه لرستان با بیان اینکه توجه به جلو برای رانندگان به ویژه در ایام برگزاری مراسم اربعین مهمترین اصل است، افزود: تلفن همراه به هیچ وجه همراه خوبی در هنگام رانندگی نیست و می‌تواند باعث تصادف شود.

زارعی بیان داشت: یکی دیگر از عوامل مهم تصادفات سرعت غیر مجاز است، در تصادفاتی که علت آن‌ها سرعت غیر مجاز گزارش شده، معمولا میزان آسیب‌ها و شدت جراحات چند برابر و غیر قابل جبران بوده است.

وی به زائران پیاده‌روی اربعین توصیه کرد: زائران شب را برای پیاده‌روی انتخاب نکنند، زیرا تیره بودن لباس زائران در این ایام و پائین بودن میزان دید رانندگان می‌تواند از عوامل حادثه‌ساز باشد، همچنین زائران در کنار جاده حرکت کنند و در صورت امکان مسیری را انتخاب کنند که در جهت مخالف حرکت خودرو‌ها باشد، زائران هنگام پیاده‌روی بیشتر از حاشیه جاده‌ها که معمولا خارج از آسفالت است بروند و اگر به صورت گروهی حرکت می‌کنند نفر اول و آخر با در دست داشتن وسیله روشنایی به رانندگان برای اعلام حضورشان در مسیر کمک کنند، زائران برای استراحت از ایمن بودن مکان اطمینان حاصل کنند، زیرا استراحت در کنار جاده بسیار خطرناک و احتمال برخورد با خودرو‌های عبوری بسیار است.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار