رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر گفت: در 5 ماهه اول امسال 9 حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان کوثر مسدود شده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹ 05 September 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از خبرگزاری فارس، محمد بزانه صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۵ ماهه اول امسال ۹ حلقه چاه غیرمجاز در سطح شهرستان کوثر مسدود شده است و ۴ حلقه چاه غیرمجاز باقی مانده در شهرستان کوثر شناسایی شده‌اند و در ماه‌های آتی مسدود خواهند شد.

وی افزود: تاکنون ۸۰ حلقه چاه مجاز در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی در سطح شهرستان کوثر به کنتور هوشمند و حجمی مجهز شده‌اند و در راستای عملیاتی نمودن طرح احیا و تعادل بخشی نصب کنتور بر روی تمامی چاه‌های برقی کشاورزی شهرستان جزو برنامه‌های آتی اداره منابع آب کوثر است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر عنوان کرد: به دلیل فعالیت چاه‌های صنعتی در طول سال در صورت عدم نصب کنتور برداشت مازاد بر مقدار مقرر در پروانه بهره برداری صورت می‌گرفت که با صدور اخطاریه‌های مکرر و بعضا پیگیری از طریق مراجع قضایی تمامی چاه‌های صنعتی فعال شهرستان به کنتور مجهز شدند.

بزانه با قدردانی از همکاری مستمر نماینده مجری طرح‌های مهندسی رودخانه و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: ۱ کیلومتر از رودخانه‌ها در ماه‌های اخیر لایروبی و آزادسازی شده است و عملیات لایروبی ۱.۲ کیلومتر نیز در دست انجام است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کوثر از اخذ سند مالکیت برای ۹۰۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه در سطح شهرستان در دو سال گذشته خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با همکاری اداره حقوقی شرکت برای تمامی رودخانه‌های شهرستان سند مالکیت اخذ نماییم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار