مانور بازگشایی مدارس به منظور آمادگی جهت بازگشایی مدارس در کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۲۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵ 05 September 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امروز(۱۴ شهریور) در مراسم نمادین برگزاری این مانور در دبیرستان شهید کشوری کرمانشاه، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال تحصیلی جدید ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی راهی مدارس استان شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز مانور بازگشایی در تمامی مدارس استان برگزار شده، گفت: هدف از برگزاری این مانور این است که مدارس با کم و کاستی های خود برای آغاز سال تحصیلی جدید آشنا شده و کمبودهای حوزه‌های مختلف را ظرف ۱۵ روز باقیمانده تا آغاز سال تحصیلی جدید برطرف کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ۲۶ هزار معلم دارد، تاکید کرد: از مدارس خواسته شده تا در جریان برگزاری این مانور نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در راستای رفع این نقاط ضعف تلاش کنند تا اول مهر هیچ کلاسی در استان بی معلم نماند.

محمدی با اشاره به اجرای پروژه مهر در راستای بازگشایی مطلوب مدارس از اسفند ماه سال گذشته، گفت: تلاش کرده‌ایم تمهیدات لازم را برای آغاز سال تحصیلی جدید از جنبه‌های مختلف شامل فضا، تجهیزات، کلاس‌بندی دانش‌آموزان، سازمان دهی معلم‌ها و ...اندیشیده شود تا مهر ماه با نشاطی را در استان تجربه کنیم.

محمدی ادامه داد: سال تحصیلی جدید را در استان کرمانشاه با شعار "همه دانش‌آموزان فرزندان ما هستند" آغاز خواهیم کرد.

وی سپس با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها با حضور کلاس‌اولی‌ها در روز ۲۹ شهریور، گفت: آیین رسمی بازگشایی مدارس هم روز اول مهر برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: برای برگزاری جشن غنچه‌ها با حضور نوآموزان کودکستانی در روز ۱۶ مهر در استان برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه رویکرد دستگاه تعلیم و تربیت در استان را اجرای سند تحول بنیادین عنوان کرد و افزود: سند تحول بنیادین تاکید بر تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان داشته و مدرسه را نه محلی صرفا برای درس خواندن دانش‌آموزان، بلکه مکانی برای تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌داند.

کرمانشاهی‌ها در کنکور سراسری درخشیدند 

وی در ادامه از امسال به عنوان یک سال طلایی برای آموزش و پرورش استان از حیث کسب رتبه‌های خوب از سوی فرزندان استان در آزمون سراسری یاد کرد و افزود: امسال فرزندان کرمانشاه در کنکور سراسری خوش درخشیدند و دو رتبه تک رقمی، ۲۲ رتبه زیر ۱۰۰ و ۲۱۰ رتبه زیر هزار در کنکور سراسری کسب کردند.

در ادامه مراسم زنگ برگزاری این مانور به طور نمادین در دبیرستان شهید کشوری شهر کرمانشاه نواخته شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار