مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه خبر داد؛
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: میزان صرفه‌جویی در مصرف برق امسال از خرداد تا پایان شهریور ماه محاسبه می‌شود و به مشترکانی که موفق به صرفه‌جویی شوند، بین ٢۵ هزار تومان الی سه میلیون و ۳۷۵ هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳ 04 September 2023

پرداخت پاداش به مشترکین کم مصرف برق بین ٢۵ هزار تومان الی سه میلیون تومانمحمد مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه، اظهار کرد: صنعت برق با توجه به شرایط جوی و بالا رفتن دمای هوا اواخر بهار تا اواخر تابستان برای عبور از دوره اوج مصرف نیازمند همراهی مردم در مصرف و مدیریت انرژی است.

وی افزود: امسال وزارت نیرو با تدابیری که اتخاذ کرده از جمله پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف موجب می‌شود مردم در مصرف این انرژی الگوی مصرف را رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه تصریح کرد: مشترکین در بازه زمانی اوج مصرف علاوه بر برخورداری از هزینه کم در صورت حساب‌های ماهانه از جوایز نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: بر مبنای این برنامه، مشترکان برق سراسر کشور امسال دلایل محکمی برای صرفه‌جویی دارند، زیرا رقمی که به‌ عنوان سقف قابل پرداخت پاداش صرفه‌جویی تعیین شده در مقایسه با سال قبل تا ۲۰ برابر افزایش یافته است.

این مسئول عنوان کرد: رقم تخفیف و پاداش به اعداد و ارقامی بستگی دارد که در میزان برق مصرفی واحد مسکونی نوشته شده و هر مشترکی که میزان مصرف خود را کاهش دهد، مشمول این طرح می‌شود.

وی اذعان کرد: میزان صرفه‌جویی در مصرف برق امسال از خرداد تا پایان شهریور ماه محاسبه می‌شود و به مشترکانی که موفق به صرفه‌جویی شوند، بین ٢۵ هزار تومان الی سه میلیون و ۳۷۵ هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد.

مرادی بیان کرد: پاداش کاهش مصرف برق (اگر بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ کیلووات برق مصرف کنند) به‌ تمام مشترکان حاضر در دسته کم‌ مصرف‌ها تعلق می‌گیرد و به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، یک هزار و ۵۰۰ تومان پاداش در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: میزان پاداش کاهش هر کیلووات ساعت مصرف برق برای مشترکان حاضر در سایر دسته‌ها به‌ ترتیب یک هزار تومان و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

مرادی گفت: این ارقام به‌ عنوان تخفیف در قبض برق اعمال می‌شود و ممکن است در نهایت در قبض برق شما جلوی مبلغ قابل پرداخت با قلم قرمز کلمه «رایگان» نوشته شود.

وی با اشاره به برخی از راه‌های کاهش مصرف برق در منازل، خاطرنشان کرد: در منزل عادتی برای خاموشی چراغ‌ها و لوازم برقی بعد از اتمام کار قرار دهید تا هر فرد طبق وظیفه خود نسبت به خاموش کردن وسایل برقی اقدام کند.

وی تشریح کرد: برای جلوگیری از اتلاف انرژی می‌توان از درزگیر یا پنجره‌های دوجداره استفاده کرد تا گرما و سرمای خانه متعادل باقی بماند و اگر عاملی موجب اتلاف انرژی و برق می‌شود و مشکلی در سیستم‌های برقی دارید، بهتر است برای رفع مشکل اقدام کنید.

مرادی بیان کرد: عایق‌بندی خانه راهی مؤثر برای صرفه‌جویی در انرژی و متعادل نگهداشتن هوای خانه است و مورد بعدی اینکه استاندارد حجم لباس در ماشین لباسشویی بیشتر از نصف و کمتر از ۳/۴ حجم کل است، پس باید اجازه دهید لباس‌ها در ماشین لباسشویی به اندازه مناسب جمع شوند.

وی ادامه داد: ماشین را روشن کنید، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی خود را از نوع کم مصرف یا انواع هوشمند انتخاب کنید.

مدیرعامل توزیع برق کرمانشاه گفت: زمان روشن بودن این ماشین‌ها با توجه به حجم لباس یا ظروف داخل آن، تنظیم می‌شود. امروزه به ‌راحتی و با هزینه معقول می‌توانید ماشین‌های لباسشویی و ظرفشویی هوشمند و کم مصرف خریداری کنید و در اقتصاد خانواده هم صرفه‌جویی کنید.

وی تشریح کرد: کاهش استفاده از وسایل برقی مانند ماشین ظرفشویی، گاز، مایکرویو یا فر برقی، خشک کن و جاروبرقی می‌تواند کمک کننده و موثر باشد.

وی افزود: گذر از پیک مصرف برق در تابستان گرم امسال مانند گذشته نیازمند حمایت و همراهی خانواده‌ها در استان کرمانشاه و کشور است.

وی تأکید کرد: همراهی مردم و رعایت الگوهای مصرف برق می‌تواند در بخش خانگی علاوه بر برخورداری از جوایز پیش بینی شده، بخش صنعت و تولید را در تحقق این شعار یاری دهد.


انتهای پیام/ک

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار