معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان‌جنوبی گفت: براساس مصوبه شورای عالی مسکن اقساط تسهیلات متقاضیان نهضت ملی مسکن در ۵ سال اول حداکثر ۴٠ درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار است.
کد خبر: ۱۱۲۴۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷ 01 September 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبی؛ یکی از دلایل ریزیش متقاضیان نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی و به همین تناسب در دیگر نقاط ایران آورده بالایی بود که باید برای تامین هزینه‌های ساخت آن پرداخت می‌کردند. دلیل دیگر هم کم بود تسهیلاتی بود که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

سومین دلیل نیز اقساط بسیار بالای این تسهیلات پس از ساخت بود.

به همین واسطه شورای مسکن خراسان جنوبی پیگیری‌های لازم را برای افزایش میزان تسهیلات نهضت ملی مسکن را در دستور کار قرار داد و خواستار افزایش میزان تسهیلات به از ٣۵٠ به ۵۵٠ میلیون تومان شد که شورای عالی مسکن کشور با این درخواست موافقت کرد.

اما موضوع اساسی دیگر در این زمینه به پرداخت اقساط این تسهیلات برمی گشت چرا که اغلب متقاضیان به‌واسطه این که از قشر متوسط جامعه هستند تمکن لازم را برای بازپرداخت اقساطی با هزینه بالا را ندارند به همین دلیل شورای مسکن خراسان جنوبی درخواست پرداخت اقساط را با بازپرداخت کمتر به شورای عالی مسکن کشور پیشنهاد داد.

اما این پیشنهاد به کجا انجامید و چه سرانجامی داشت؟

آن طور که علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار فارس از بیرجند اعلام کرد: براساس مصوبه شورای عالی مسکن اقساط تسهیلات متقاضیان نهضت ملی مسکن در ۵ سال اول حداکثر ۴٠ درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار است.

به گفته وی در ۳۱ شهر خراسان جنوبی ۳۴ هزار نفر واجد شرایط نهضت ملی مسکن هستند که زمین مورد نیاز همه این افراد در ۳۸ سایت تامین شد.
منبع/فارس

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار