کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۶ 30 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 07/06/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------
انهدام باند سرقت موتورسیکلت در سوادکوه شمالی
سردارحسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سرقت موتورسیکلت با 28 فقره سرقت در شهرستان سوادکوه شمالی خبر داد . 

اخبار کامل انتظامی مازندران در هفتم شهریور ماه  


سردارحسن مفخمی شهرستانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی فروش چندین دستگاه موتورسیکلت سرقتی در شهرستان سوادکوه شمالی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان  قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، کارآکاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای سرقت موتورسیکلت در آن شهرستان شدند .
سردارمفخمی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان در اقدامی عملیاتی و در حین انتقال 3 دستگاه موتورسیکلت آپاچی به آن شهرستان دستگیر شدند .
این مقام انتظامی در ادامه، اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به سرقت موتورسیکلت در تهران و شهرستان سوادکوه به فروش موتورسیکلت های سرقتی با همدستی و همکاری افرادی در شهرستان سوادکوه شمالی و یکی از شهرستان های این استان اعتراف کردند .
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 15 نفر، اعم از مالخران، افراد واسطه و همدستان متهمان در این عملیات خبر داد و گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده ضمن کشف 24 دستگاه موتور سیکلت سرقتی  که اجزاي آن  مخدوش شده بود، متهمان به سرقت یک خودروی پراید از شهرستان بابل نیز اعتراف کردند .
سردارمفخمی با بیان این که تلاش برای شناسایی مالباختکان و تحویل اموال سرقتی به آنان در دست بررسی است، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع همچنان در دست بررسی است .
------------------------------------------
کلاهبرداری با رسید ساز جعلی
سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فضای تولید وتبادل اطلاعات استان مازندران از کشف کلاهبرداری 800 میلیون ریالی از شهروندان با استفاده از رسید ساز جعلی در شهرستان های نوشهر و چالوس و دستگیری متهم خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد با اعلام این خبر، بیان داشت : در پی مراجعه تعدادی از شهروندان در شهرستان های نوشهر و چالوس به پلیس فتا، مبنی بر کلاهبرداری از آنان توسط فردی ناشناس، موضوع در دستور کارآگاهان پلیس فتا قرر گرفت.
 رئیس پلیس فتا استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های فنی متهم را در استان تهران شناسایی و پس از هماهنگی  قضائی وی را دستگیرکردند.
سرهنگ خورشاد از کشف 3 دستگاه  گوشی همراه و 4 عدد سیم کارت در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و، خاطرنشان کرد: این کلاهبردار حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به خرید کالا  با استفاده از رسیدساز جعلی  و کلاهبرداری 800 میلیون ریالی از 21 نفر در شهرستان های  نوشهر ، چالوس ، کرج و تهران اعتراف کرد .
سرهنگ خورشاد در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و همواره مراقب ترفند کلاهبرداران و سودجویان باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir اعلام کنند.
------------------------------------------
بازداشت زورگیر جاده دریا در ساری
سرهنگ سیدجعفر ساداتی معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از دستگیری فردی که با ایجاد درگیری موجب ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر درگیری با سلاح سرد در جاده دریای ساری که موجب ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد:در ادامه رسیدگی به موضوع، ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در شهرستان میاندورود شناسایی و در اقدامی عملیاتی وی را دستگیر کردند .
سرهنگ ساداتی، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده انگیزه خود از این درگیری را ناشی از یک خصومت شخصی با فرد مورد نظر عنوان کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .
وی در خاتمه امنیت، آسایش و آرامش مردم را خط قرمز پلیس دانست و گفت: کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند قطعا با برخورد های قانونی و قاطع پلیس مواجه خواهند شد.
------------------------------------------
دستگیری عضو یک باند شرارت و ناامنی در نوشهر
سرهنگ علی قیصری رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری عضو یک باند شرارت و آدم ربایی که پس از ارتکاب شرارت در استان خراسان رضوی در شهرستان نوشهر مخفی شده بود خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: در پی نیابت قضائی از دادگاه کیفری استان خراسان رضوی، مبنتی بر احتمال حضور عضو یکی از باندهای متلاشی شده آدم ربایی و شرارت در مشهد مقدس، موضوع در دستور کار کارآکاهان این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی، متهم را که با نام و عنوانی جعلی و به عنوان کارگری ساختمانی در یکی از روستاهای شهرستان نوشهر در حال فعالیت بود، شناسایی کردند .
سرهنگ قیصری در ادامه اظهار داشت: ماموران طي عملياتی ضربتی و اقدامی غافلگیرانه متهم را دستگیر و برای ادامه مراحل قانونی، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند .
وی با بیان این که استان مازندران هیچ گاه جای امنی برای بزهکاران، مخلان نظم و امنیت اجتماعی و عاملان شرارت و ناامنی ها نخواهد بود، به شهروندان توصیه کرد: ضمن همکاری با پلیس، در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و رفت و آمدهای افراد ناشناس در محدوده محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری سارق ساختمان های نیمه کاره در محمودآباد
سرهنگ محمود حسین زاده فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از شناسایی و دستگیری سارق ساختمان نیمه کاره با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"محمود حسین زاده"با اعلام اين خبر، گفت: به دنبال شکایت احدی از شهروندان مبنی بر سرقت وسایل از ساختمان نیمه کاره وی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
وی تصریح کرد:کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان محمودآباد با هماهنگی قضائی و پس از انجام تحقیقات میدانی متهم را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد و افزود: متهم در بازجویی به عمل آمده به 6 فقره سرقت وسایل ساختمان های نیمه کاره اعتراف کرد و  پس از تشکيل پرونده برای سير مراحل قانوني به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسین زاده در خاتمه به شهروندان توصيه کرد: مراقبت‌هاي لازم در خصوص پيشگيري از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف موتور سنگین قاچاق در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامی شهرستان ساری از توقیف یک دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 4 میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" درباره این خبر گفت: در راستای برخورد با مزاحمان خیابانی، برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح برخورد با موتور سنگین های متخلف در شهرستان ساری به مرحله اجرا درآمد.
وی، افزود: ماموران انتظامی یگان امداد در اقدامی عملیاتی موفق شدند یک دستگاه موتور سنگین قاچاق سوزوکی هایابوسا 1300 سی سی فاقد مدارک را توقیف و راکب آن را دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به این که موتورسیکلت توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده است، گفت: موتورسیکلت توقیفی به پارکینگ متقل و  راکب آن پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ حسن زاده ارزش ریالی موتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر 4 میلیارد ریال عنوان کرد و ازشهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق ، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
کشف 3 تن چوب جنگلي قاچاق در عباس آباد
سرهنگ ناصر صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از توقیف خودروی نیسان حامل 3 تن چوب جنگلی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"ناصر صالحی" در تشریح اين خبر، اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری 11 در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل های این شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران با کنترل مسیرهای کوهستانی یک دستگاه خودروی نیسان را در یکی از محورهای روستایی این شهرستان متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند .
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات،خاطر نشان کرد: ارزش چوب های مکشوفه بالغ بر 150 میلیون ریال برآورد شده است .
 سرهنگ صالحی در خاتمه اظهار داشت: چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
کشف موتورسنگین قاچاق در جویبار
سرهنگ غلامرضا جعفری فرمانده انتظامی جویبار از کشف موتورسیکلت قاچاق 1000 سی سی 5 میلیارد ریالی در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان در اجرای طرح جمع آوری کالاهای ممنوعه قاچاق و کسب خبری از منابع اطلاعاتی مبنی بر نگهداری  یک دستگاه موتور سنگین هوندا 1000سی سی فاقد پلاک توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت .
سرهنگ جعفری، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران آگاهی پس از هماهنگی های قضائی متهم را شناسایی و در بازرسی از منزل وی  یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک و مدارک قانونی کشف کردند.
وی ارزش موتورسیکلت کشف شده را بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است، از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیس 110 اعلام دارند.
------------------------------------------
دستگیری سارق و کشف 2 خودروی سرقتی در نوشهر
سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامي شهرستان نوشهر از دستگيري 2 سارق خودرو با 2 فقره سرقت خودرو در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی اکبر درویشی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران گشت پلیس آگاهی در حین اجرای گشت کنترلی در حوزه استحفاظی به یک خودروی سواری پژو 405 مشکوک شدند .
فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: پس از استعلام از سامانه های هوشمند پلیسی مبنی بر سرقتی بودن خودروی مذکور، ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را متوقف کردند .
سرهنگ درویشی از دستگیری راننده و سرنشین خودروی مذکور در این عملیات خبر داد و خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودرو یک دستگاه موتور جوش ، یک دستگاه سنگ فرز، یک دستگاه ضبط صوت خودرو و... سرقتی کشف شد.
درویشی در ادامه  بیان داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده ضمن اعتراف به سرقت خودرو و اموال داخل آن به سرقت یک دستگاه خودروی دیگر در آن شهرستان نیز اعتراف کردند.
وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: ضمن تجهيز وسايل نقليه به وسايل هشدار دهنده و ايمني مانند دزدگير و قفل فرمان، از پارک کردن خودرو در نقاط تاريک و خلوت خودداری کرده و در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به پليس 110 اطلاع دهند.
------------------------------------------
دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نکا
سرهنگ قاسم عزیزی فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگيري 4 سارق منزل، کابل برق و اماکن خصوصی با 9 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"قاسم عزیزی" با اعلام اين خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در سطح شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي ماموران موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای و سابقه دار در این ارتباط شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان، تصريح کرد: متهمان طی عملياتي ضربتي و غافلگيرانه دستگیر و تاکنون به 9 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.
سرهنگ عزیزی در پایان با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از متهمان و تشکر از شهروندان بخاطر همکاری با پلیس در پیشگیری وکاهش وقوع جرائم  از آنان خواست: برای برقراری نظم و امنیت عمومی هرگونه اخبار و اطلاعات امنیتی را از طریق سامانه 110به پلیس اطلاع دهند .
------------------------------------------
دستگیری سوداگران مرگ در ساری
سرهنگ عبدالله حسن زاده فرمانده انتظامي شهرستان ساري از کشف 4 کیلو گرم تریاک و دستگیری سه عامل افیونی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"عبدالله حسن زاده" در بیان این خبر، گفت: در راستای برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت 3 قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه رودپی و پاسگاه شمال تجن ساری با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی متهمان را شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: پس از هماهنگی قضائی متهمان دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان در مجموع 4 کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک کشف شد.
وی همچنین با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در برقراری نظم و امنیت عمومی تاکید کرد و در خاتمه از شهروندان خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.
------------------------------------------
کشف 12 فقره سرقت کابل مخابراتی در قائم شهر
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگیری سارق و کشف 12 فقره سرقت كابل مخابراتی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی شهرستان در حین گشت زنی فردی را که در حال سرقت کابل بود مشاهده و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر کردند.
سرهنگ خادمی اظهار کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت کابل مخابراتی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفي شد.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان به نقش مشارکت های مردمی در برقراری نظم و امنیت اشاره کرد و از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله از طریق سامانه110 به پليس اطلاع دهند.
------------------------------------------
توقیف خودروی سرقتی در محور ورودی شهرستان گلوگاه
سرهنگ محمود کلوانی فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از کشف خودروی سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود کلوانی" در تشریح جزئیات این خبر بيان داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر تردد یک خودروی پراید سرقتی در محور مواصلاتی شهرستان گلوگاه موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در اقدامی عملیاتی خودروی مورد نظر را که دارای سابقه سرقت از شهرستان نکا بوده در حین ورود به این شهرستان از طریق محور مواصلاتی  مشاهده و متوقف کردند.
فرمانده انتظامی گلوگاه از دستگیری سارق خودرو در این عملیات خبر داد و در پایان از شهروندان خواست: ضمن مجهز نمودن وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و پیشگیری از سرقت در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
شرور متواری در بهشهر زمینگیر شد
سرهنگ ابوالقاسم ابراهیمی جانشین انتظامی شهرستان"بهشهر "از دستگیری شرور و اراذل و اوباش سابقه دار در عملیات هوشمندانه و مقتدرانه پلیس این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "ابوالقاسم ابراهیمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با بیان اینکه اقدامات و رفتارهاي اراذل و اوباش باعث تشویش اذهان عمومی و القاء حس ناامنی در جامعه مي‌شود، اظهار داشت: پلیس با جدیت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مقابله می کند و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد افرادی نظم و امنیت جامعه را برهم بزنند.
وی در ادامه با اشاره به شناسایی و دستگیری شرور و اراذل و اوباش سابقه دار در عملیات هوشمندانه و مقتدرانه ماموران پلیس امنیت عمومی افزود: نامبرده که با ایجاد درگیری ، عربده کشي و مصدوم کردن دو فرد با سلاح گرم ضمن ایجاد رعب و وحشت در بین مردم از محل متواری شده بود، در اقدامی غافلگیرانه در مخفیگاهش در یکی از شهرستانهای همجوار به دام افتاد.
جانشین انتظامی شهرستان بهشهر از تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی خبر داد و در پایان با اشاره به اینکه نظم، امنیت و آرامش شهروندان خط قرمز پلیس است، تاکید کرد: پلیس هرگز  اجازه نخواهد داد این گونه افراد امنیت، آسایش و آرامش مردم را به مخاطره بیاندازند .
------------------------------------------
قاچاقچي مواد مخدر در قائم شهر به دام افتاد
سرهنگ مهدی خادمی فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از دستگيري قاچاقچي مواد مخدر و كشف 38 کیلوگرم حشیش در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهدی خادمی" در گفت ‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس در تشریح این خبرگفت: در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ و عاملان افیونی، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی از حمل و جابجایی موادمخدر توسط فردی در این شهرستان مطلع شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر، تصریح کرد: ماموران پس از اقدامات فني پلیسی متهم را شناسايي و پس از هماهنگی های قضائی وی را در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند .
سرهنگ خادمی از کشف  38 کیلو حشیش در بازرسی از مخفیگاه متهم خبر داد و خاطرنشان كرد: سوداگران مرگ همواره با مقاصد سودجویانه سعی در فریب افکار جوانان، نوجوانان و فروپاشی خانواده ها را دارند که این تلاش آنان با اقتدار ماموران پلیس ناکام خواهد ماند .
خادمی با اشاره به عزم و اراده پلیس شهرستان در برخورد قاطع با هرگونه ناهنجاری های اجتماعی از شهروندان خواست: در برقراری امنیت و آرامش عمومی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند . 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار