سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد:
سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: هرچقدر فریاد می‌زنیم انتخابات تمام شد، اجازه دهید هر شخصی همان مسئولیتی را که بر عهده گرفته انجام دهد اجازه نمی‌دهند. سعی کردند سخنگویی شورا را از من بگیرند اما موفق نشدند. بعد از انتخابات رئیس با من مکاتبه داشتند که حق مصاحبه، بیانیه و غیره را بدون مصوبه هیات رئیسه ندارید.
کد خبر: ۱۱۲۳۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 29 August 2023

به گزارش تابناک رضوی، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نطق پیش از دستور هشتادونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد عنوان کرد: انتخابات هیات رئیسه تمام شده است. من نطقی داشتم و بیان کردم که انتخابات تمام شد و حالا باید اتحاد بین اعضا شکل بگیرد. ما وظیفه داریم از هیات رئیسه حمایت و برای خدمت به مردم کار کنیم اما متاسفانه برخی اعتقادی به این موضوع ندارند.

وی بیان کرد: ما هرچقدر فریاد می‌زنیم انتخابات تمام شده است، اجازه دهید هر شخصی همان مسئولیتی را که بر عهده گرفته است انجام دهد اجازه نمی‌دهند. سعی کردند سخنگویی شورا را از من بگیرند اما موفق نشدند. پس از انتخابات رئیس با من مکاتبه داشتند که حق مصاحبه، بیانیه و غیره را بدون مصوبه هیات رئیسه ندارید.

حاجی‌بگلو افزود: اگر این برای شما ناراحت‌کننده است که من سخنگو هستم، به صراحت بگویید که استعفا دهم تا شما با ترکیب خود راحت باشید، وگرنه در جایی که قانون باشد اجازه نمی‌دهم خلاف قانون عمل کنید. قانون به صراحت وظایف سخنگو را مشخص کرده، من وظیفه خود را انجام می‌دهم و هرکسی بخواهد دخالت کند حقوقی پاسخ خواهم داد. چقدر برای شما تحمل کردن ما سخت است؟ اگر سخت است بگویید ما همین تعداد رفقا استعفا دهیم و شما راحت باشید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: انتخابات کمیسیون‌ها شکل گرفته و در انتخابات کمیسیون برنامه و بودجه اتفاق خاصی رخ داده است. قانون بیان کرده زمانی که آرا مساوی شد، فردی انتخاب می‌شود که شرایط ایثارگری داشته باشد، اگر نداشت مدرک تحصیلی ملاک است و اگر مدرک هم برابر بود به قید قرعه انتخاب می‌شوند اما در کمیسیون برنامه و بودجه این اتفاق نیفتاده است. آرا دو-دو بود و فرد ایثارگر باید رئیس می‌شد. نباید حق ایثارگران پایمال شود؛ زیرا قطعا پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به طرح رایگان کردن اتوبوس تصریح کرد: دو بار است فرمانداری در خصوص این طرح ابهام می‌زند. هیات رییسه تنها صدایتان برای ما در می‌آید؟ بروید از طرح دفاع کنید. فرمانداری تنها باید تایید یا رد کند نمی‌تواند در محتویات دخالت کند. دو، سه ماه است که ابهام می‌زنند، می‌خواهند کاری کنند که به فراموشی بسپاریم. چقدر من باید پیگیری کنم، البته تا انتها پیگیری خواهم کرد.

حاجی‌بگلو در خصوص طرح الیت گفت: چرا این طرح را در دستور کار قرار نمی‌دهید؟ طرح دوفوریتی بود آن را یک‌فوریتی کردید تا به کمیسیون برود، چرا الان طرح را به صحن نمی‌آورید؟ این را نیز می‌خواهید به فراموشی بسپاریم؟ موافق و مخالف در خصوص این طرح گفت‌وگو کنند اگر رای آورد باید حمایت کنید، حتی اگر خلاف نظر شماست.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: الیت را مردم مطالبه کردند اما در دستور کار قرار نمی‌دهید، در حالی که طرح‌های خود را صبح مطرح کرده و ظهر تصویب می‌کنند. این عدالت نیست. هر طرحی من می‌آورم مشکلی ایجاد می‌کنند. ما برای مردم به شورا آمدیم نه خودمان. وظیفه و تکلیفی داریم. این ایرادات به هیات رییسه وارد است. اگر اینگونه ادامه پیدا کند به هیات حل اختلاف می‌روم و تقاضای رسیدگی می‌کنم.

وی در خصوص حقوق مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر بیان کرد: حقوق مدیران استوری شده بود. اگر قانونی و حقشان است بگیرند اشکال ندارد. چرا حقوق اعضای شورای شهر باید اینگونه باشد؟ سه مدل مامور تمام‌وقت، نیمه‌وقت پاره‌وقت داریم و بعد برای من قرارداد می‌آورند که امضا کنم. روزی قرار بود حقوق‌ها یکسان باشد اما برخی خودشان حقوق بازنشستگی و حقوق شورا را همزمان می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار