خبرنگاران بدجنس رسانه ملی که هیچ نشانی از ملیت با خود ندارند از وارونه کردن حقایق ایلام و مهران چه هدفی را دنبال می کنند؟آیا اینگونه می خواهند حق مردم استان و مهران در هشت سال مرزداری مردانه و پاسداری از کیان کشور و هشت سال میزبانی از زایرین اربعین را ادا کنند ؟
کد خبر: ۱۱۲۳۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷ 28 August 2023

مهران انتخاب اول زائرین اربعین / سم‌پاشی ها کارساز نیستتابناک ایلام :: به روال سالهای گذشته این روزها استان ایلام و مرز مهران به نقطه تلاقی شیعیان عاشقی از جای جای ایران تبدیل شده تا از طریق مرز بین المللی آن رهسپار کوی عشق شوند

هشت سال از شکل گیری حرکت بزرگ اربعین می گذرد ،حرکتی بی نظیر در آنسوی جغرافیای ایران که با شکستن مرزها ،بزرگترین گردهمایی انسان های شیفته ولایت را حول محور سیدالشهدا رقم زده است.

از سال ۹۴ که کنگره بزرگ اربعین کلید خورد، هرساله عاشقان ولایت از جای جای جغرافیای ایران پهناور مهران را نقطه آغازین این هروله بزرگ تاریخ تشیع برگزیدند به گونه ایکه اینک در واژه نامه تشیع ،نام مهران در کنار کربلا ،اربعین ،عتبات عالیات و عاشورا خودنمایی می کند .

مهرانی که روزگاری بعنوان سینه ستبر ایران اسلامی در مقابل تهاجم سهمگین دشمن بعثی و خاکریز اول دفاع از تمامیت ارضی ایران توانست مدافعان این مرز و بوم را با هر زبان و نژادی و با رمز یا حسین در سنگرهای قلاویزان و چنگوله گردهم آورد ،اینک در آوردگاه عاشقی در مسیر اربعین ،دگر بار با رمز لبیک یا حسین ،عاشقان ولایت را در همان نقطه گردهم جمع کرده است

اینک مهران برخوردار از مولفه های زیبا و جذابی همچون ،نزدیکی ،امنیت ،برخورداری از امکانات رفاهی و مهمتر از همه میهمان نوازی ایلامیان صادق و با مرام انتخاب اول ایرانیان عاشق سید و سرور شهیدان شده است.

به یمن تلاش گسترده و پای کار بودن دولت و مسولین استانی در ادوار گذشته و حال ،مسیر مهران دچار یک تحول اساسی شده است ،راههای دسترسی هموار و امن منتهی به مرز ، امکانات رفاهی و پیش بیمارستانی مستقر در مسیرها ،ایستگاههای صلواتی پرتعداد در مسیر و پایانه مرزی ،امکانات گسترده خدمات گذرنامه ای ،و...همه و همه دست در دست هم داده تا امروز خروج از مرز مهران به سهولت ،سرعت و امنیت مثال زدنی رقم خورد.

امروز گذرگاههای منتهی به گیت های پرتعداد و مجهز به سیستم خنک کننده و مه پاش ها جایی برای احساس گرمای بالای ۵۰ درجه در خروجی های مهران باقی نگذاشته است.

سرعت بالای انجام تشریفات گمرکی در کمتر از ۲۰ ثانیه برای هر نفر در یک سو و گستردگی امکانات پذیرایی و توزیع گسترده آب سرد و استقرار آبسردکن های پرتعداد در سوی دیگر تمامی نگرانی ها در خصوص شکل گیری ازدحام و مشکلات ناشی از آن را به بایگانی سپرده است.

پارکینگ های منظم و بروز شده از ظرفیت بالای پارک امن و سهل صدهها هزار خودرو برخوردار بوده و در سویی نیز پایانه برکت با اتوبوس های پرتعداد جایی برای نگرانی باقی نگذاشته است.

در یک کلام امروز خروج از مرز مهران سریع ،امن و بدون هرگونه مشکل است ،نه از ازدحام جمعیت در پشت گیت ها خبری هست و نه از کمبود آب و غذا و ...هوای گرم مهران هم به یمن خدمات انجام شده در پایانه مرزی مهران حسابی پاییزی شده است !

با این وجود برخی چشم دیدن مهران را ندارند ،چه آنهایی که ترببون رسمی و اطلاع رسانی را در اختیار دارند و چه آنانیکه در تصمیم گیری های کلان صاحب نقش و سهمند !

پرده هولناک تعصب !چشمانشان را پوشیده و عقلشان را ذایل کرده تا بی مهابا واقعیت های آشکار مرز مهران را وارونه جلوه دهند ،تمامی مساعی خود را بر ایجاد انحراف و تشکیک در عزم زایرین بکار بسته اند تا شاید سم پاشی هایشان افاقه کند و مسیر زایرین را به مرزهای مورد علاقه خود کم کنند

وانگهی که مردمانی که سالهاست عشق به حسین را در میان میزبانی عاشقانه ایلامیان مشق کرده و ایلامیان سربلند از آزمون دوران سخت وغافلگیری سالهای ابتدایی اربعین آزموده به چشم دیده اند ،فریب غریو اغفالگرانه برخی ها را نخواهند خورد و همچنان مهران انتخاب اول و آخر آنان خواهند بود.

اما ما ایلامیان همچنان گله مندیم از این دست افرادی که هیچگاه نخواستند ایلام و مهران را آنچنان که شایسته و درخورشان است ببینند!

نه مهران آزاد شده از سوی خدا از دست خصم با آزادی خرمشهر فرق دارد ،نه شرهانی از شلمچه چیزی کم دارد ! هر دو راوی مظلومیت جوانان پرپر شده ایران زمین اند ،اما همین نگاه متعصبانه حتی جایی برای ثبت روزگارش در تقویم ملی باز نکرده است ! دیگر تبعیضات بماند برای بعد !

حال امروز همان مهران دوباره مظلومیت دوران دفاع مقدسش را تجربه می کند ،در حالی که سند ،آمار و ...گواهی میدهد که مهران امن ترین و نزدیک ترین مرز برای رسیدن به عتبات عالیات است

در حالی که جاده ها مهیای یک سفر امن وسریع بوده و مهران و ایلام یکپارچه خانه امن زایرین اربعین شده است ،چرا برخی سعی در نادیده گرفتن آن دارند ؟ این نگاه سم آلود متعصبانه از مهران چه می خواهد؟

خبرنگاران بدجنس رسانه ملی که هیچ نشانی از ملیت با خود ندارند از وارونه کردن حقایق ایلام و مهران چه هدفی را دنبال می کنند؟آیا اینگونه می خواهند حق مردم استان و مهران در هشت سال مرزداری مردانه و پاسداری از کیان کشور و هشت سال میزبانی از زایرین اربعین را ادا کنند. 

هر چند زایرین بخوبی مهران را می شناسند ،تفاوت ها را می بینند ،نیک میدانند که امن ترین و سهل الوصل ترین مرز کدام است و نیازی به بازگویی نیست ! اما واقعا باید برخی خجالت بکشند و همین بس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار