ایران بر اساس آمار شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در مرداد ماه ۱۴۰۲ بیش از ۵۳۰ بار لرزید.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲ 28 August 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا: بنابر گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری در مردادماه گذشته تعداد ۵۳۱ زمین‌لرزه را ثبت کردند.

این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده است و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند.

طبق گزارش مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در مردادماه ۱۴۰۲ تعداد پنج زمین‌لرزه با بزرگی بیش از چهار در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده که بزرگ‌ترین آنها زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۶ در مقیاس امواج درونی زمین در اوز واقع در استان فارس در تاریخ ۲۷ مرداد بوده‌ است.

 

از لحاظ آماری ۴۶۵ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر ۳، تعداد ۶۱ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، و تعداد ۵ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ بوده‌است.


براساس این گزارش، استان خراسان رضوی با ۵۵ زمین‌لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در مردادماه ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های کرمان و فارس به ترتیب با ۵۱ و ۴۶ زمین‌لرزه قرار دارند.

ایران مردادماه بیش از ۵۳۰ بار لرزید
آمار زمین‌لرزه‌های کشور در مردادماه ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و میانگین ماهانه ۱۰ سال اخیر

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در مردادماه امسال ۱۲ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرده‌ که بزرگ ترین آنها با بزرگی ۳.۹ در مقیاس امواج درونی زمین در دماوند بوده‌ است.

برچسب ها: ایران ، زلزله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار