جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: محور های مواصلاتی شهرستان طبس به بشرویه و طبس به اصفهان به دلیل حجم بالای ریزگرد دید افقی محدود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۲۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹ 27 August 2023

به گزارش تابناک خراسان جنوبیی و به نقل از خبرگزاری فارس؛ براساس داده‌های ایستگاه‌های پایش کیفی هوا کیفیت هوای سرایان امروز در وضعیت خطرناک قرار گرفت.

لازم به یادآوری ست که خراسان جنوبی فقط دارای چهار ایستگاه پیش کیفی هوا در شهرستان‌های زیرکوه، نهبندان، سرایان و بیرجند است به همین خاطر فقط می‌توان کیفیت‌های این شهرستان‌ها را اعلام کرد.

آن طور که فاطمه زارعی، کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هم امروز به رسانه‌ها اعلام کرد:: وزش باد شدید و گرد و خاک در نواحی شمال غرب استان به ویژه در شهرستان‌های طبس و بشرویه طی ۲۴ ساعت آینده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته کاهش دید افقی در بیشتر نقاط استان گزارش شده به گونه‌ای که کاهش دید افقی در بشرویه به ۸۰۰ متر رسید.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی افزود: کاهش دید افقی همچنین در ایستگاه سرایان به ۲ هزار متر، ایستگاه بیرجند به ۲ هزار و ۵۰۰ متر، فردوس به سه هزار متر، سربیشه به چهار هزار متر و ایستگاه طبس و قاین هم به پنج هزار متر کاهش یافته است.

زارعی با بیان اینکه افزایش موقت ابر و کاهش موقت دمای هوا در استان قابل پیش‌بینی است، گفت: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه شرایط جوی استان به طور نسبی پایدار و یکنواخت است.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۱۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و دهسلم با ۴۵ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه گزارش شده و نوسانات دمایی در مرکز استان بین ۲۱ و ۳۷ درجه سلسیوس بوده است.

سرهنگ محمد امیر کاظمی، جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی هم اعلام کرد: محور‌های مواصلاتی شهرستان طبس به بشرویه و طبس به اصفهان به دلیل حجم بالای ریزگرد دید افقی محدود دارد.

وی گفت: رانندگان با احتیاط و سرعت مطمئنه و استفاده نکردن از نور بالاحرکت کنند و رعایت فاصله طولی مناسب با وسایل نقلیه جلویی را داشته باشند.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ روز وضعیت هوای خراسان جنوبی در وضعیت خطرناک و ناسالم قرار داشته و پدیده گرد و غبار سبب شده تا چند روز نیز ادارات شهرستان‌های نهبندان و زیرکوه در استان تعطیل شود.

وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان از نیمه خرداد ماه با تداوم خشکسالی‌های ۲۲ ساله سبب شده تا نه تنها شاهد افزایش تعداد روز‌های باد‌های ۱۲۰ روز به ۱۸۰ تا ۱۹۰ روزه در استان باشیم بلکه روز‌های تیر و تار خراسان جنوبی هم بیش از پیش افزایش یافته است.

برچسب ها: خراسان جنوبیی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار