استاندار خوزستان به تشریح اقدامات دولت سیزدهم در استان و پروژه های فعال در خوزستان پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 24 August 2023

علی اکبر حسینی محراب شامگاه چهارشنبه یکم شهریورماه در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به بودجه درنظر گرفته شده از سوی دولت برای استان اظهار کرد: دولت در دو مرحله بودجه‌ های قابل ملاحظه ‌ای برای خوزستان در نظر گرفته است؛ در سفر اول دولت ۳۴ همت و در سفر دوم ۱۸ و نیم همت به خوزستان اختصاص یافت که در حوزه ‌های آب، کشاورزی، صنعت، اسکله و بنادر، راه‌ ها و سایر بخش‌ ها پروژه تعریف شد.

افتتاح و کلنگ زنی ۲۱۰۷پروژه در خوزستان

استاندار خوزستان به مجموع ٢ هزار و ١٠٧ پروژه برای کلنگ زنی در هفته دولت اشاره داشت و بیان کرد: در هفته دولت مجموعاً ۲۱۰۷پروژه در خوزستان افتتاح و کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد ۱۹۹۶ افتتاح می‌ شود و ۱۱۱ پروژه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

حسینی محراب عنوان داشت: در زمینه اعتبارات آلایندگی و مسئولیت ‌های اجتماعی دولت برای اولین بار بالای ۱۵ همت به شهرداری ‌های استان اختصاص داد که این امر موجب شد استان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شود و پروژه ‌های متعددی در سطح روستاها و شهرها درحال انجام است که می‌ تواند موجب جهش و توسعه استان شود.

اصرار دولت بر تکمیل طرح ‌های نیمه تمام

به نقل از استانداری خوزستان، وی افزود: دولت بر تکمیل طرح ‌های نیمه تمام فارغ از اینکه در چه زمانی شروع شده‌اند اصرار دارد. در سفر اول دولت به استان اقدامات مهمی انجام شد از جمله طرح آب غدیر و همچنین شروع آب فدک و کوثر و دولت با توجه به اینکه مشکل اصلی استان موضوع آب است کمک زیادی در این خصوص داشت به طوری که در بسیاری از نقاط استان که در گذشته مشکل آب داشتند امروز از نعمت آب شرب برخوردار شده‌اند.

حسینی محراب ادامه داد: ٢٢٠ کیلومتر از آب غدیر در آبادان و خرمشهر و تصفیه خانه‌ های آن باقی مانده که با قرارگاه خاتم مذاکره شد تا بخشی از آن را انجام دهد.

وی تصریح کرد: برای آب فدک که از کارون ۳ شروع می‌ شود در حال پیگیری هستیم دو تونل برای آن ایجاد شود که با انجام آن آب به ایذه می‌رسد و با این اقدام کار کشاورزی، شیلات و باغات در منطقه متحول می‌شود که انجام آن بین یک تا دو سال زمان نیاز دارد.

استاندار خوزستان از پیشرفت ٢٠ درصدی خط کوثر خبرداد و عنوان کرد: خط کوثر نیز در جنوب شرق استان ۲۰ درصد پیشرفت داشته است و از خطوط مهم ما است و جمعیت بزرگی را در برمی‌گیرد.

پیشرفت ۶٠ درصدی طرح جامع فاضلاب اهواز

حسینی محراب با اشاره به پیشرفت ۶٠ درصدی طرح جامع فاضلاب اهواز گفت: طرح جامع فاضلاب اهواز از پایان دفاع مقدس حدود۳۰ درصد پیشرفت داشت و با اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم امروز به ۶۰ درصد رسیده است، انشاالله تا سال آینده بخش عمده آن اجرایی خواهد شد و مشکلات حاد فاضلاب اهواز طی سال های آینده مرتفع می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت برای توسعه روستاهای خوزستان در گام نخست ۵ همت و در گام دوم ۳.۴ همت در نظر گرفت که متناسب با جمعیت بین بخشداری ها و دهیاری های استان توزیع کردیم و اقدامات بزرگی در سراسر روستاهای استان که بیش از ۴ هزار روستا را در بر دارد در حال انجام است و اقداماتی مانند آسفالت، ساخت سالن ‌های ورزشی، جدول، خرید ماشین آلات حمل زباله و سایر زیرساخت ‌های روستایی در دستور کار قرار دارد.

بهره برداری پروژه های عمرانی و اقتصادی مهم در ۲ سال گذشته

استاندار خوزستان بیان داشت: پروژه های عمرانی و اقتصادی مهمی طی دو سال گذشته در خوزستان به بهره برداری رسیده است. طرح هزار هکتاری پرورش میگو، پالایشگاه هویزه که می‌تواند خوراک پتروشیمی ها را تامین و فلرهای آلاینده را حذف نماید، فاز دوم پالایشگاه آبادان، طرح فولاد جهان آرا خرمشهر، فازهای ۲ و ۳ کارخانه روغن کشی خلیج فارس و بهره برداری از ۱۱۵۰ پروژه عمرانی،خدماتی و تولیدی در دهه فجر سال گذشته از آن جمله است. همچنین رفع مشکل شرکت و صنعت هفت تپه پس از سالها بلاتکلیفی و فعال نمودن بازارچه های مرزی آبادان و اروندکنار از جمله اقدامات موثر و قابل توجه دولت مردمی در استان بود.

رشد بسیار خوب صادرات غیرنفتی خوزستان

حسینی محراب بیان کرد: طی دو سال اخیر در صادرات غیرنفتی رشد بسیار خوبی داشته ایم. همچنین با هدف رشد و رونق مبادلات تجاری در حال پیگیری هستیم که فرودگاه دزفول یک فرودگاه بین المللی شود تا از این طریق محصولات شمال استان به کشورهای دیگر صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برای بخش مسکن سیاست خودمالکی را در پیش گرفت به این صورت که زیرساخت ها و تسهیلات توسط دولت فراهم شود و مردم در ساخت مسکن مشارکت داشته باشند برای تامین زمین های نهضت ملی مسکن بافت های فرسوده شهری با توجه به موقعیت مناسبی که دارند به این طرح اختصاص خواهند یافت.

استاندار خوزستان افزود: در زمینه راه نیز جاده ورودی به استان از سمت بهبهان نیاز به تعریض دارد که بخشی از آن انجام شد. جاده ایذه_ لردگان نیز به عنوان یک پروژه بزرگ در دستور کار قرار دارد و پیمانکاران در آن فعال هستند. جاده اهواز _خرمشهر نیز که در ایام اربعین اهمیت مضاعف پیدا می کند نیاز به تعریض دارد که ۱۰ کیلومتر از آن انجام شده و ۱۰۰ کیلومتر باقیمانده و در مصوبات سفر ریاست جمهوری شامل شده و دارای اولویت است. مسیر اهواز به حمیدیه و سوسنگرد تا چذابه نیز به راه اندازی پل سابله نیاز دارد که انتظار می رود تا پایان شهریورماه این کار انجام شود.

اقدامات برای تردد راحت زائران

حسینی محراب ادامه داد: برای برگزاری اربعین از سال گذشته تا کنون بیش از ۳۰ جلسه برگزار شده است و برای خدمت رسانی و رفاه زائران تمهیدات و اقدامات لازم از جمله بسیج و استقرار وسایل نقلیه، ساماندهی پارکینگ ها با ظرفیت حدود ۱۵۰ هزار خودرو، اسکان، تامین آب، یخ، آذوقه، داروهای ضروری، خدمات درمانی، اورژانس آمبولانس، افزایش گیت های گذرنامه جهت روان سازی تردد زائران و … انجام شد.

وی در پایان تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز اقدامات مهمی در دستور کار است که فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری با فاینانس یک میلیارد دلاری و ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع حق السهم دولت از نیشکر و طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هزارهکتار که بخشی از آن در کانون های ریزگرد انجام خواهد شد از آن جمله است.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار