در پنج ماهه نخست امسال متخلفان کالا و خدمات بیش از ۵۱۸ میلیارد و ۵۶۸ میلیون ریال جریمه شده اند.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹ 23 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از رسیدگی و مختومه شدن ۴ هزار و ۴۸۲ پرونده تخلف در پنج ماهه امسال در زمینه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت و درمان و دارو در تعزیرات حکومتی این استان خبر داد و گفت: از این تعداد پرونده سه هزار و ۶۳۴ پرونده با جریمه ۵۱۸ میلیارد و ۵۶۸ میلیون و ۳۷۶ هزار و ۲۹۰ ریال مربوط به کالا و خدمات بوده اند.

حمزه لقمانی با بیان اینکه ۴۰۳ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا به این اداره وارد شده است افزود: از این تعداد ۳۸۴ فقره پرونده به ارزش ۳۹۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال مختومه شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۴۴۵ پرونده در حوزه بهداشت و درمان و دارو به تعزیرات حکومتی وارد شد که برای همه این پرونده‌ها به دلیل رعایت نکردن مقررات و ضوابط بهداشتی رای محکومیت به میزان ۱۱ میلیارد و ۸۸۴ میلیون و ۲۶ هزار ریال صادر شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اضافه کرد: در پنج ماهه امسال بیش از ۳۲۲ گشت از سوی تعزیرات استان انجام شده و در این بازرسی ها هزار و ۷۲۴ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی مختلف تشکیل شده است.

لقمانی تصریح کرد: بیشترین تخلفات در این بازرسی‌ها مربوط به گرانی فروشی، درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور خرید، ارائه نکردن صورت حساب بوده است.

وی ادامه داد: بزرگترین پرونده‌ای که تعزیرات استان طی پنج ماهه امسال رسیدگی کرد مربوط به قاچاق ۳۲ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق بوده که قاچاقچی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز در این استان خبر داد و عنوان کرد: تاکنون پرونده‌های قاچاق کالا و ارز استان برای بررسی در شعبه تجدید نظر ویژه به تهران ارسال و بررسی می‌شدند، اما با راه اندازی این شعبه از این پس پرونده‌ها در شعبه تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز استان رسیدگی می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار