کاروان چند هزار نفری "مشایه اربعین حسینی" اهواز روز چهارشنبه از منطقه عین ۲ اهواز حرکت خود را آغاز کردند تا به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در کربلا بپیوندند. استاندار خوزستان با حضور در این رویداد مهم مردمی، "مشایه اهواز" را حرکتی بی نظر و جهانی عنوان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵ 23 August 2023

مردم اهواز هر ساله ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی دل‌های خود را در مسیر طریق الحسین (ع) قرار می‌دهند و پیاده و سواره به سمت کربلا رهسپار می‌شوند اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و کودک و نوجوان به صورت خودجوش در این پیاده روی که به "مشایه اربعین" معروف است حضور دارند و بیرق سرخ عزاداری را در مسیر به اهتزاز در می‌آورند.

مردم مناطق مختلف شهر اهواز همچون ملاشیه، کوی علوی، گلدشت، کوی سادات، کوی سیاحی، عین دو، پردیس با در دست داشتن پرچم "یا حسین" و نوحه‌خوانی پس از طی کردن مسیر، نماز ظهر خود را در روستای گمبوعه می‌خوانند و شب هنگام مهمان مردم حمیدیه می‌شوند و پس از آن مردم شهرستان‌های سوسنگرد و بستان از آن‌ها میزبانی می‌کنند.

مساجد، مواکب و حسینیه‌ها در طول مسیر از خیل عظیم زائران آقا اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کنند و موکب‌داران با وجود گرمای شدید و سختی‌های از هیچ خدمتی برای زائران دریغ نمی‌کنند.

بسیاری از جوانان و نوجوانان مشتاق نیز در مسیر حرکت این کاروان در شهرهای حمیدیه، سوسنگرد و بستان و روستاهای اطراف به این کاروان حسینی می پیوندند تا محبت و عشق قلبی خود را به سیدالشهدا(ع) ابراز کنند.

علی‌اکبر حسینی‌محراب، استاندار خوزستان صبح امروز در جمع زائران این حرکت عظیم قرار گرفت و از حضور با صلابت مردم و این مشارکت عظیم تقدیر کرد.

استاندار خوزستان: "مشایه اهواز" حرکتی بی نظیر و جهانی است

استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا "مشایه اهواز" را حرکتی بی نظیر و جهانی عنوان کرد و توضیح داد: این پیاده‌روی نمادین با کمک متدینین، حزب‌الهی‌ها و هیات داران مناطق غرب اهواز شکل گرفته و امروز شکوه آن تمام دنیا مشاهده می‌کند.

وی یادآور شد: زن و مردم و پیر و جوان آمده‌اند تا به یاد امام حسین(ع) و در مسیر ایشان راهپیمایی کنند و بیعت خود را با اباعبدالله(ع) تجدید کنند.

حسینی‌محراب ادامه داد: امیدواریم این حرکت به ظهور امام زمان(عج) ختم شود و و زائران حسینی به عنوان سربازان واقعی در کنار حضرت مهدی موعود قرار گیرند و ما نیز در کنارشان زمینه‌های این فرصت را فراهم کنیم.

بنا به این گزارش مواکب مردمی در گذرگاه مرزی چذابه با برافراشتن بیرق سرخ حسینی، پذیرایی از زائران اربعین حسینی را شروع کرده اند.

با وجود گرمای هوا حرکت کاروان های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه مرزی چذابه و شلمچه بیشتر می‌شود و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می رسد.

پیش بینی شده میلیون‌ها زائر از سراسر ایران اسلامی ودیگر کشورها از طریق مرزهای چذابه و شلمچه خود را به اجتماع عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی برسانند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۱۵ شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر، و پایانه مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز، ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار