رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل گفت: بنگلادش بازاری بکر و مناسب برای تجار و بازرگانان اردبیلی است تا صادرات خود را به این کشور انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۲۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 22 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، حسین پیرموذن ظهر سه شنبه در دیدار با سفیر بنگلادش در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: به همراه هیئت رئیسه اتاق، خانه صنعت و معدن و تعدادی از فعالان بخش خصوصی نشستی را با سفیر بنگلادش در اردبیل داشتیم تا زمینه توسعه روابط و امکان صادرات و حتی واردات کالا‌های مختلف به مقصد اردبیل و بالعکس انجام شود.

وی توانمندی‌های کشور بنگلادش را در تولید کنف، چای، پوشاک و دارو یادآور شد و خاطرنشان کرد: در کنار واردات این محصولات براساس سیاست‌های دولت سیزدهم تجار و بازرگانان استان اردبیل می‌توانند صادرات خوبی را به این کشور در زمینه‌های ماشین آلات صنعتی، نخ و پنبه و حتی سیب زمینی و صنایع معدنی داشته باشند تا یک تبادل تجاری مناسبی را بین دو کشور به ویژه شهر‌های اردبیل و بنگلادش داشته باشیم.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل ویژگی‌های مشترکی را با برخی از استان‌های بنگلادش دارد، گفت: ما پیشنهاد می‌کنیم تا خواهرخواندگی اردبیل با یکی از شهر‌های بنگلادش انجام شده و ما در سایه این خواهرخواندگی مبادلات تجاری، بازرگانی و حتی فرهنگی و تاریخی نیز داشته باشیم.

پیرموذن با اشاره به سفر اخیر سفیر چین به اردبیل اشاره و تصریح کرد: به دنبال این سفر و آشنایی با توانمندی‌های استان اردبیل تفاهمنامه همکاری اردبیل با چینگ‌های به امضا رسیده تا ما در حوزه‌های اقتصادی، گردشگری و حوزه شهری بتوانیم از این ظرفیت‌های مشترک بهره بگیریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنگلادش دارای رشد اقتصادی بسیار بالایی است که در این زمینه توسعه زیرساخت‌های اقتصادی در بخش‌های کشاورزی و کارخانه‌های تولیدی فراهم شده است.

رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین ایران و بنگلادش را یادآور شد و بیان کرد: براساس آخرین آمار و اطلاعات حجم روابط تجاری دو کشور روبه افزایش است و تراز تجاری نیز غالباً به نفع ایران بوده است.

پیرموذن انتظار تجار و بازرگانان را حل مشکلات بانکی در تبادل منابع ارزی اعلام کرد و گفت: ما آرزو داریم تا تبادلات تجاری و سرمایه گذاری‌های ایرانی‌ها در بنگلادش به صورت مستقیم و بلاواسطه انجام شود تا موانع و مشکلات شرایط تحریمی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سفیر و رایزن اقتصادی کشور بنگلادش در سفری دو روزه به اردبیل علاوه بر دیدار با رئیس خانه صنعت و معدن اردبیل، تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی، قرار است دیداری را با استاندار اردبیل نیز داشته و از نزدیک در راستای توانمندی‌های اردبیل در تقویت روابط اردبیل با کشور بنگلادش بحث و تبادل نظر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار