مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد استان احصا شده و ۹۵ درصد مشکل واحدها در حوزه سرمایه در گردش است.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱ 21 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از تسنیم، حسین میجانی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه در استان کرمان 43 شهرک و ناحیه صنعتی داریم که زیرساخت‌های لازم در هر 43 شهرک ما وجود دارد، اظهار داشت: در استان کرمان حدود 3 هزار قرارداد با سرمایه‌گذاران داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 2 هزار و 122 واحد ما به بهره‌برداری رسیده و بیش از 150 واحد غیر فعال است، گفت: کمتر از 10 درصد واحدهای ما در شهرک‌های صنعتی استان غیر فعال هستند که در این حوزه جزو استان‌ها و رتبه‌های خوب در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با بیان اینکه سال قبل 201 واحد غیر فعال داشتیم که از این تعداد 43 واحد به چرخه تولید برگشته است، افزود: طی یک سال قبل کمیته‌ای متشکل از سازمان صنعت، معدن و تجارت و به دبیری شرکت شهرک‌های صنعتی و با حضور دیگر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط تشکیل و مشکلات واحدهای غیرفعال و راکد استان احصا، بررسی و تک تک واحدها از نزدیک بازدید شده است.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد مشکل واحدهای غیرفعال و راکد استان کرمان در حوزه سرمایه در گردش است، بیان کرد: 5 درصد مشکلات باقیمانده هم در حوزه مباحثی چون بیمه، مالیات و مباحث مدیریتی است البته برخی از واحدها هم در تملک بانک‌ها هستند که البته تعداد آنها زیاد نیست.

میجانی با بیان اینکه برای اولین بار در استان کرمان با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و با هماهنگی با یکی از بانک‌ها، تسهیلاتی به مبلغ 40 میلیارد تومان با نرخ 5 درصد زیر نرخ مصوب در اختیار واحدهای صنعتی استان با اولویت واحدهای غیر فعال و نیمه فعال قرار می‌گیرد، گفت: البته این مقدار پاسخگوی نیاز 43 شهرک و 2 هزار و 100 واحد صنعتی کوچک و متوسط استان نیست.

وی بیان کرد: تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین استانداری، یکی از بانک‌ها و شرکت ملی مس با محوریت سازمان صنعت، معدن و تجارت منعقد شده که اگر عملیاتی شود هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای صنعتی استان کرمان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان با اشاره به اینکه این تفاهمنامه هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است، افزود: اگر این اتفاق بیفتد انقلابی بسیار خوبی در بحث تامین سرمایه در گردش برای واحدهای کوچک و متوسط استان کرمان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه خوشه قطعات و ماشین‌آلات صنعتی در استان کرمان شکل گرفته و قریب به 100 واحد صنعتی و معدنی بزرگ استان را گرد هم آوردیم، گفت: نیاز شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان رصد می‌شود و در تلاش هستیم تا حد امکان این نیازها از داخل استان تامین شود.

میجانی با اشاره به اینکه از اسفندماه سال قبل دو رویداد بسیار خوب در این راستا در استان کرمان برگزار شده است، بیان کرد: برای اولین بار رویداد ارتباط بین واحدهای کوچک و متوسط و واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی استان کرمان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این رویداد قریب 400 واحد کوچک و بزرگ استان کرمان با همکاری تیم اقتصادی استان گرد هم آمدند، افزود: این رویداد با هدف تامین نیازهای واحدهای بزرگ از داخل استان برگزار شد.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار