کد خبر: ۱۱۲۱۷۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 21 August 2023

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 30/05/1402 تقدیم حضور می گردد.
------------------------------------------
آزادسازی 500 میلیاردی اراضي کشاورزی عباس آباد
فرمانده انتظامی استان مازندران از آزادسازي 10 هزار متر مربع از اراضي کشاورزی به ارزش 500 ميليارد ريال در شهرستان عباس آباد خبر داد.
سردار "حسن مفخمی شهرستانی" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر محصور نمودن غير قانوني و شروع به ساخت و ساز در بخش قابل توجهي از زمين هاي کشاورزی در مناطق روستایی شهرستان عباس آباد، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی و انتظامی شهرستان عباس آباد پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان از اداره جهادکشاورزی استان مازندران نسبت به آزادسازی زمین های مذکور به متراژ 10 هزار مترمربع در اراضی کشاورزی به صورت غیر قانونی تغییرکاربری داده شد، اقدام کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه در اين عمليات تمام اراضي که تغییر کاربری داده شده بود رها سازي و به سازمان جهاد کشاورزی تحویل شد، تصريح کرد: ارزش زمين رها سازي شده برابر نظر کارشناسان 500 ميليارد ريال برآورد شد.
سردار مفخمی شهرستانی با اشاره به اینکه در اين رابطه یک متهم پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد، اظهار داشت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفین و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفان اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود.
------------------------------------------
خبر فوری
لغو انسداد محور هراز
رئیس پلیس راه استان مازندران از لغو انسداد محور هراز که به دلیل عملیات راهسازی مسدود شده بود از صبح امروز خبر داد ، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "یداله جهان تاب" اظهار داشت: انسداد محور هراز که برابر اطلاعیه قبلی، به منظور عمليات لکه گيري، روکش آسفالت و تعميرات سيستم روشنايي و تهويه تونل ها برای روزهاي دوشنبه و سه شنبه 30 و 31 مردادماه مسدود اعلام شده بود، لغو شد.
رئیس پلیس راه استان مازندران، با اشاره به این که عملیات مورد نظر برای رفاه حال مردم و مسافران به زمان دیگری موکول گردید، از رانندگان وسایل نقلیه خواست در زمان اعمال محدودیت با صبر و حوصله و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همکاری با عوامل پلیس راه ما را در اجرای ماموریت یاری کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند.
------------------------------------------
توقیف ایسوزوی حامل انواع کالای قاچاق در ساری
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از توقیف یک دستگاه ایسوزو حامل انواع کالای به ظن قاچاق به ارزش بیش از ۴ میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ "محمد محمدپور" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اعلام این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان در حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه خودروی ایسوزو حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: با بررسی بار خودرو و مدارک ارائه شده از سوی راننده مشخص شد کالاهایی از قبیل:انواع لوازم برقی به تعداد499قلم، تعداد 28هزار نخ سیگار، 200پاکت تنباکو، 98عدد تنباکوی سطلی، 72جفت کفش،116عدد پتو، لوازم یدکی خودرو(کمپرس7دستگاه)، و تعداد 3600قوطی انواع سموم کشاورزی مایع داخل کابین پشت این خودرو بوده که با بررسی بعمل آمده مشخص شد، فاقد هرگونه مدارک مثبت گمرکی می باشد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ، گفت: یک نفر در این خصوص دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد.
سرهنگ محمدپور در پایان ضمن اینکه کارشناسان ارزش محموله مکشوفه را 4 میلیارد و500 میلیون ریال برآورد نمودند خاطر نشان کردند: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است، لذا پلیس با تمام توان با این پدیده مقابله خواهد کرد.
------------------------------------------
دستگیری عامل رعب و وحشت در شهرستان عباس آباد
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری متهم به شرارت،قدرت نمایی، در گیری با مردم و عامل رعب و وحشت بین شهروندان، خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در بیان این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی110 مبنی بر عربده کشی و ایجاد رعب و وحشت با سلاح سرد در منطقه شهری عباس آباد موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری 11 این فرماندهی با حضور در محل حادثه موفق به شناسایی شرور و عامل رعب و وحشت شدند، افزود: متهم در حالی که سلاح سرد در دست داشته با مشاهده ماموران با خودرو در حال فرار بوده که با اقدامات پلیسی دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ صالحی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که بخواهند امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند به صورت قاطع و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
------------------------------------------
کشف 4 کیلوگرم تریاک در آمل
فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 4 کیلوگرم تریاک و دستگیری 2 متهم در این شهرستان خبر داد .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"علی داداش تبار" با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در تداوم طرح های امنیت بخش، ماموران انتظامی شهرستان آمل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و ترد 2 قاچاقچی مواد مخدر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان آمل خاطرنشان کرد: پس از اجرای ایست بازرسی توسط عوامل کلانتری13 متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از خودروی آنها در مجموع 4 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که بطورماهرانه ای در داخل درب عقب خودرو جاساز شده بود،کشف شد.
سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن قدردانی از همکاري خوب مردم با پليس، اظهار داشت: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.
------------------------------------------
20 فقره سرقت سیم برق در قائم شهر
گروه استان ها - مازندران - جانشین انتظامی استان از دستگیری یک سارق سابقه دار و کشف 20 فقره سرقت سيم برق و كابل مخابراتی در شهرستان قائم شهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "سیدموسی حسینی" در بیان این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق و کابل مخابراتی در حوزه پاسگاه بالاتجن شهرستان قائم شهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا ماموران پاسگاه بالاتجن با گشت زنی های مکرر موفق به شناسایی متهم شدند و در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دادند.
جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه پس از بازدید از مخفیگاه متهم انواع مواد مخدر اعم از شیشه، تریاک، هروئین و وسایل توزین کشف شد، تصریح کرد: سارق دستگیر شده تاکنون به 20 فقره سرقت سیم و کابل برق هوایی اعتراف کرد.
سردار حسینی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفي شد به مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد و بیان داشت: ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشكوك موضوع را بلافاصله با شماره تماس110 به پليس اطلاع دهند.#
------------------------------------------
دستبند پلیس بر دستان سارق و مالخر در ساری
فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری سارق حرفه ای و مالخری در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "عبدالله حسن زاده" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و ساختمان های در حال ساخت شهر ساری و حومه موضوع با جدیت و تلاش شبانه روزی در دستور کار ماموران کلانتری 12 این شهرستان قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که سرقت ها در مکان های مختلف و همچنین از ساختمان های فاقد دوربین و نگهبان انجام شده است، افزود: ماموران پس از اقدامات فنی و پلیسی سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع محترم قضائي و در یک اقدام ضربتی نامبرده را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان ساری با اشاره به اینکه در بررسي هاي تکميلي يک مالخر اموال مسروقه شناسایی و از محل اختفای وی، باطری دکل مخابراتی سرقی، دوربین مداربسته، ضبط خودرو و ... کشف شد.
وی تصریح کرد: متهم در بازجویی انجام شده به جرم خود مبني بر خريد و فروش اموال مسروقه اعتراف کرد، متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرهنگ حسن زاده در پایان از شهروندان خواست تا در ساختمان های در حال ساخت خود از نگهبان استفاده کنند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.
------------------------------------------
رفع تصرف 11 هزار و 151 متر مربع اراضی ملی در مازندران
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از رفع تصرف و خلع ید، آزادسازي و اعاده به وضع سابق 11 هزار و 151 متر مربع از اراضي ملی به ارزش 220 ميليارد ريال در شهرستان ساری خبر داد.
سرهنگ "محمد محمد پور" در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر محصور نمودن غير قانوني و شروع به ساخت و ساز و تغییر کاربری در بخش قابل توجهي از اراضی ملی در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار رابطان امنيت اقتصادي و ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این طرح پس از هماهنگی قضائی و حضور نمایندگان از اداره منابع طبیعی استان مازندران نسبت به آزادسازی و. خلع ید زمین مذکور به متراژ 11 هزار و 151 متر مربع در اراضی ملی به صورت غیر قانونی تصرف شده بود اقدام کردند.
سرهنگ محمد پور در اين رابطه تصريح کرد: در اين عمليات تمام اراضي و دیوار کشی های دور زمین با حضور مجموعه این پلیس و همه مسئولین مربوطه تخریب و اعاده به وضع سابق شد و به سازمان شاکی(اداره منابع طبیعی استان مازندران)تحویل شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ارزش زمين رها سازي شده را برابر نظر کارشناسان 220 ميليارد ريال عنوان کرد و گفت: در اين رابطه متهم پس از تکميل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.
سرهنگ محمد محمدپور در پایان اظهار داشت: حفظ بیت المال و اراضی ملی از دست متصرفان و سود جویان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد و با متخلفان و متصرفین اراضی ملی برابر قانون و با قاطعیت برخورد می شود. 

 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار