رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به تردد زوار اربعین از مرز خسروی از استقرار ۲ اتاق سرد در نقطه صفر مرزی خسروی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 21 August 2023

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر قباد محمدی با اشاره به آغاز سفرهای اربعین و میزبانی مرز خسروی از زائران، اظهار کرد: تأمین نیروهای تخصصی از سوی معاونت درمان حائز اهمیت است و به صورت خاص گروه‌های جراحی و ارتوپدی به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.

وی افزود: بیش از یک هزار نفر نیروی بهداشتی، درمانی آموزش دیده در ایام اربعین آماده ارائه خدمات به زوار اربعین هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: مرحله عملیاتی خدمات بهداشتی، درمانی مجموعه دانشگاه از جمعه ۲۷ مرداد آغاز شده است.

محمدی بیان کرد: تأمین داروهای مورد نیاز خصوصاً سرم به خوبی صورت گرفته و هیچ گونه مشکلی در بحث داروهای ضروری در ایام اربعین نخواهیم داشت و در سال گذشته بررسی و غربالگری بیماران علامت دار در مرز خسروی به خوبی انجام شد و امسال هم با جدیت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون مرکز سلامت خسروی با حضور ۲ پزشک عمومی دایر است و ۲ بالگرد برای اورژانس هوایی، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس ،۱۰۰ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه موتورلانس از کنگاور تا نقطه صفر مرزی خسروی آماده خدمت رسانی به زوار هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۲۴ مرکز جامع سلامت در مسیر پیاده روی اربعین فعال است که ۶ مرکز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند و استقرار ۲ اتاق سرد در نقطه صفر مرزی، یک مرکز بهداشتی درمانی در پایانه صفر مرزی خسروی از جمله تمهیدات فراهم شده در بحث خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار