کد خبر: ۱۱۲۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۱ 20 August 2023

اختصاصی هما خوزستان

افشار پرویزی بابادی

شهادت بالا ترین پاداش و مزد جهاد در راه خدا است امتیازی که خداوند متعال به انسا عنایت میفرماید و مرگ او را در شهادت قرار میدهد بسیار با ارزش است جانفشانی و فداکاری شهدا در انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی هشت ساله دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم کشور کرده است کساینی که عزیزان خانواده بودند جان برکف به میدان آمدند و دفاع از حریم کشور و ولایت تا اخرین قطره خون خود ایستادند.

مادرانی که فرزند دلبند شان از زیر قرآن به جبهه های نبرد حق علیه باطل روانه کرده اند اسوه اسقامت اند
آنها را با پرودگار معامله کرده و فرزند شان را در راه خداوند قرار دادند چه مادرانی که لالایی عشق ، ایمان و توکل به خدا را در گوش فرزند شان زمزمه کردند آنها را به بهترین شکل پرورش داده اند و در راه دفاع از کشور نظم و امنیت و پاسداری از وطن قرار دارند.
صبر زینبی میخواهد تا جگر گوشه ات را در مسیر های خطر ناک که جان اش در معرض خطر است قرار دهی بی شک این مادران نزد پروردگار از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، چه بسیار مادران که در فراغ فرزندان خود سالها گریستند برخی از آنها پیکر شهیدشان را بهد از دهه ها تحویل گرفتند

پسرش را روانه جبهه کرد با هزار امید و آرزو که به سلامت برگردد اما علی او بازنگشت و اشک مهمان چشمان مادر شد فرزند حاجیه خانم زکیه اهوازیان در ۴ تیرماه سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید. او به مقام مادر شهید ملقب شد.


شهید هاشمی به دلیل آشنایی با مناطق عملیاتی، نقش مهمی در میان فرماندهان سپاه پاسداران در خلال جنگ ایران و عراق داشت و از وی به عنوان طراح اصلی عملیات خیبر و عملیات بدر یاد می‌شود.

سردار سرلشکر هاشمی در سال ۱۳۶۷ پس از انجام مأموریت تخلیه جزیره مجنون، در هنگام ترک مقر فرماندهی به وسیله هلی‌کوپتر‌های ارتش عراق مورد هدف قرار گرفت و در سن ٢۶ سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

چشم این مادر منتظر پس از ۲۲ سال به پیکر پاک و مطهر سردار سرلشکر شهید علی هاشمیشهید روشن شد و این شهید والامقام سال ۱۳۸۹ در اهواز به خاک سپرده شد.

حاجیه خانم زکیه اهوازیان، مادر سردار سرلشکر شهید علی هاشمی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس، شامگاه جمعه ۲۷ مردادماه به دلیل بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و پس از سال‌ها تحمل فراق، به فرزند شهیدش پیوست.

مراسم تشییع مرحومه اهوازیان ساعت ۸ صبح فردا، یکشنبه در بهشت آباد اهواز برگزار و در یادمان و در جوار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار