رئیس کل دادگستری استان کرمان از افتتاح دفتر هیات صلح در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 19 August 2023

 

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در آیین افتتاح هیات صلح اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اظهار داشت: این دفتر در قالب تفاهمنامه‌ای بین دستگاه قضایی و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان راه‌اندازی شد و تفاهمنانه مذکور بند‌های مهم و موثری دارد.

وی ییان کرد: امروز با طیف وسیعی از جوانان مواجه هستیم که ظرفیت‌های بسیار خوبی هستند و تحصیلکرده، پرتلاش و بااستعداد هستند، اما آموزش‌های مهارتی چندانی را ندیده‌اند.

حمیدی ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای حلقه وصل بین جوانان با آموزش‌های موثر برای ایجاد اشتغال و تولید در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: جوانان منتظر این نباشند که مشغول کار اداری شوند و می‌توانند با ایجاد مشاغل غیردولتی هم خودشان مشغول کار شوند و هم برای دیگران ایجاد اشتغال کنند.

وی ابراز داشت: بازار کار فراوان است، اما کارگر آموزش دیده و با مهارت زیادی نداریم که امیدواریم وضعیت بهتر شود.

حمیدی از اشتغال زندانیان سخن به میان آورد و فعالیت‌های انجام شده برای آموزش مددجویان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: بیکاری موجب وقوع جرم می‌شود و افراد اگر بعد از دوران محکومیت خود وارد چرخه کار شوند، دیگر مرتکب جرم نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی به‌دنبال پیشگیری از وقوع اختلاف بین افراد در مجموعه‌های مختلف است، اضافه کرد: شورا‌های حل اختلاف و هیات‌های صلح از ایجاد اختلافات شدید و تشکیل پرونده‌های قضایی پیشگیری می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: تفاهمنامه‌های دادگستری با دستگاه‌های مختلف در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش و رفع اختلاف و همچنین توسعه همکاری‌هاست.

حمیدی از اعضای هیات صلح در ادارات کل به‌عنوان نمایندگان دستگاه قضایی نام برد و خاطرنشان کرد: صلح و سازش در اختلاف‌های ایجاد شده بر رسیدگی قضایی به پرونده‌ها اولویت دارد.

وی عنوان داشت: ۳۸ هیات صلح تاکنون در استان کرمان راه‌اندازی شده است و خدماتی را به مردم ارائه می‌دهند.

فعالیت ۲۷۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در کرمان

افشین شهرکی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان در این جلسه اظهار داشت: ۲۱ مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در استان کرمان داریم و ۱۶ هزار استاندارد شغلی را ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: ۱۰۰ نفر از سربازان با تضمین اشتغال توسط شرکت ایمیدرو در حال فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند.

شهرکی از آموزش ۲۲ هزار نفر دوره و ۷ میلیون نفر ساعت در گروه‌های مختلف در استان کرمان خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۷۸۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان کرمان فعالیت می‌کنند و کارگران صنعت ساختمان هم باید کارت مهارت داشته باشند.

وی ابراز داشت: مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای در کمپ ترک اعتیاد کرمان نیز راه‌اندازی شده و به افراد آموزش‌هایی ارائه می‌شود و بزرگترین مرکز آموزش زندان‌های کشور را هم در زندان کرمان راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمان عنوان کرد: در حالی شغل‌های کاذب موجب دور شدن افراد از اشتغال مولد شده است که نیازمند فرهنگسازی در این بخش هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار