یک متخصص پوست و مو ضمن اشاره به آسیب‌های نور مستقیم آفتاب برای پوست، گفت: حتما نواحی که با آفتاب ارتباط مستقیم دارد کرم ضدآفتاب بزنید، همچنین توصیه می‌شود در صورت ممکن ساعات ۹ الی ۱۵ در منزل بمانید.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲ 15 August 2023

به گزارش «تابناک البرز» علیرضا زین الدینی، متخصص پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، در جمع اصحاب رسانه، در خصوص مراقبت‌های پوست و مو در فصل گرما، گفت: استفاده از سولار برای پوست به شدت مضر است و در طولانی مدت موجب سرطان پوست می‌شود.

این متخصص پوست و مو توصیه کرد: اشعه یو وی آثار زیان باری برای پوست دارد و استفاده از کرم ضدآفتاب به شدت توصیه می‌شود. 

وی با بیان اینکه از نظر علمی افراد پس از ۴ ماهگی باید از ضد آفتاب استفاده کنند، یادآور شد: یک لایه نازک از کرم ضدآفتاب باید بر روی نواحی آفتاب خور بدن از قبیل صورت، پشت دست و گردن استفاده شود.

زین‌الدینی تصریح کرد: حفاظت فیزیکی مثل کلاه، عینک و لباس‌های آستین بلند برای پوشش بدن نیز موثر است اما در نواحی که در معرض آفتاب هستند حتما باید ضد آفتاب استفاده شود. 

این پزشک‌ متخصص بیان کرد: برای افرادی که در معرض آفتاب شنا می‌کنند نیاز است تحت پوشش با ضد آفتاب باشند. 

به گفته وی ماندگاری کرم‌های ضد آفتاب بر اساس برند آنها متفاوت است اما به طور متوسط ۲ الی ۳ ساعت می‌باشد، که باید تمدید شود.

زین الدینی در پایان اضافه کرد: با توجه به این که پوست افراد با یکدیگر متفاوت می‌باشد، افراد برای انتخاب کرم ضدآفتاب مناسب پوست خود حتما باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنند. 

این پزشک متخصص پوست و مو در پایان افزود: اگر ضرورتی وجود ندارد در ساعات اوج تابش خورشید حدودا ساعت ۹ صبح تا ۱۵ عصر از منزل خارج نشوند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار