مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر کشور به میزبانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶ 14 August 2023

کرمانشاه میزبان مسابقات قرآن دانش آموزان سراسر کشور/ ۳۷۰ هزار دانش‌ آموز در مهر ماه امسال ثبت نام می‌شوندبه گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سلمان محمدی شامگاه دوشنبه (۲۳ مراد ماه) در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در خانه معلم برگزار شد اظهار کرد: تشابهی بین حادثه عاشورا و اصحاب رسانه وجود دارد که نشان از آن رسالت مهم و کار بزرگی است که شما خبرنگاران با تأسی از قیام عاشورا در پیش گرفته‌اید.

وی افزود: حضرت زینب (س) روایتگری صحیح مبتنی بر ریشه‌یابی حادثه عاشورا را برای مردم آن زمان و برای مخاطبین انجام داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: شما به عنوان اصحاب رسانه روایتگر اتفاقات خوب جامعه به منظور دادن امید به مردم هستید.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در قیام عاشورا با روایتگری صحیح نگذاشتند روایت دروغ به گوش مردم برسانند و شما هم این رسالت بزرگ را بر عهده دارید که اجازه تحریف دستاورد‌های بزرگ نظام انقلاب اسلامی را به دشمنان ندهید.

این مقام مسئول عنوان کرد: آموزش و پرورش استان کرمانشاه پیش‌بینی‌هایی داشته است که شامل ثبت نام ۳۷۰ هزار نفر دانش‌آموز در ابتدای مهر ماه سال جاری، حدود ۲۶ هزار نفر همکار شاغل و ۲۹ هزار نفر همکار بازنشسته دارد.

وی ابراز کرد: حدود چهار هزار مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس در ۲۴ آموزش و پرورش ناحیه شهرستان و منطقه در حال خدمت رسانی به مردم هستند. 

 

٢ برابر شدن سرانه ورزشی استان کرمانشاه طی سال گذشته

 

وی ادامه داد: اجرای نظام رتبه‌بندی اهداف مهمی همچون ایجاد رقابت، هدفمند کردن دوره‌های ضمن خدمت، ارتقا کیفیت نظام آموزش و پرورش و ارتقا وضعیت معیشت همکاران را دنبال می‌کرد.

محمدی افزود: در حال حاضر دولت ۴۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای رتبه بندی معلمان اختصاص داده است که در کرمانشاه رتبه بندی ۲۶ هزار نفر انجام شده است.

وی تاکید کرد: تاثیر قطعی امتحانات نهایی در کنکور ۴۰ درصد سهم کنکور را به امتحانات نهایی پایه دوازدهم اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در راستای شیوه جدید جذب معلم که برای استان کرمانشاه و با تلاش و رایزنی انجام شد حدود ۸۰۰ نفر در مرحله اول برای مقاطع ابتدایی و استثنایی سهمیه استخدام گرفته‌ایم.

این مقام مسئول بیان کرد: سرانه ورزشی استان کرمانشاه در یک سال گذشته ۲ برابر شده که ۳۳ چمن مصنوعی در داخل مدارس افتتاح کرده‌ایم، هشت سالن ورزشی و ۱۵ کلاس درس تربیت‌بدنی افتتاح شده است.

وی خاطر نشان کرد: از ۲۷ مرداد ماه تا سوم شهریور ماه یک رویداد بزرگ ملی را میزبانی می‌کنیم که میزبان مسابقات قرآن دانش‌آموزان سراسر کشور در پخش پژوهشی در ٢ بخش دختران و پسران هستیم.

وی خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: اگر قرار است ایران قوی داشته باشیم باید آموزش و پرورش قوی داشته باشیم و اگر قرار است آموزش و پرورش قوی داشته باشیم باید مدرسه قوی داشته باشیم و ما به تنهایی در این راه موفق نمی‌شویم.

محمدی ادامه داد: باید شرکا ما در موفقیت سهیم و مشارکت موثری داشته باشند که یکی از آن شرکا اصحاب رسانه هستند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار