سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان گفت: جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد که در صورت فراهم بودن بستر‌های لازم امکان تحصیل جامعه هدف سازمان زندان‌ها در رشته‌های دانشگاهی را برگزار کند.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 13 August 2023

به گزارش تابناک لرستان و به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالمجید کشوری مدیرکل زندان‌های استان با حضور در جهاد دانشگاهی لرستان با سرپرست این واحد دیدار در خصوص زمینه‌های همکاری مشترک گفتگو کرد.

فرهاد فرامرزیان، سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان در این دیدار با تأکید بر لزوم توجه ویژه به خانواده‌های زندانیان، گفت: خانواده‌های زندانیان که در نبود سرپرست با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند، نیازمند حمایت هستند که در این راستا جهاد دانشگاهی لرستان می‌تواند با برگزاری دوره‌های مهارتی ازجمله دوره‌های آموزشی گلخانه‌های خانگی یا پرورش گیاهان دارویی در منزل در راستای بهبود وضعیت معیشت و کاهش مشکلات این خانواده‌ها کمک کند.

وی با اعلام آمادگی جهاددانشگاهی لرستان برای برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در راستای توانمند‌سازی زندانیان به عنوان یک امر عامه پسند، گفت: مهارت آموزی به عنوان یکی از راهکار‌های ایجاد کسب و کار در توانمندسازی و اصلاح رفتار زندانیان پس از آزادی موثر است.

فرامرزیان با اشاره به فعالیت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با دارا بودن رشته‌های متنوع، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی این آمادگی را دارد که در صورت فراهم بودن بستر‌های لازم امکان تحصیل جامعه هدف سازمان زندان‌ها در رشته‌های دانشگاهی را برگزار کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی لرستان به عنوان به عنوان یکی از مراکز معتبر در غرب کشور در حال فعالیت است و تاکنون بیش از ۶۵۰۰ نفر در این مرکز ویزیت شده‌اند، اضافه کرد: در راستای خدمات اجتماعی، ارائه خدمات مرکز ناباروری جامعه هدف سازمان زندان‌ها با ارائه تخفیفاتی نیز با ارائه تخفیف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ماموریت‌های اساسی جهاد دانشگاهی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به آن محول شده فعالیت در حوزه فرهنگی و پژوهشی است، خاطرنشان کرد: مراکز مطالعاتی، تحقیقاتی، پژوهشی، افکارسنجی و رسانه‌ای جهاد دانشگاهی می‌توانند در خصوص موضوعات مربوط به زندان‌ها ورود کنند که در این راستا تفاهمنامه سازمان زندان‌های لرستان منعقد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار