معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سلامت و تندرستی دختران در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش و سند تحول قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ 13 August 2023

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از مهر، اکبر دهقانی‌نیا پیش از ظهر یکشنبه در نشست هماهنگی سرپرستان تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی دختران سراسر کشور در اردبیل اظهار کرد: هفته گذشته میزبانی شایسته‌ای را از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی در استان شاهد بودیم و از امروز نیز مسابقات ورزشی دختران دانش‌آموز در مقطع ابتدایی و در ۲ رشته فوتسال و والیبال آغاز می‌شود.

وی از همراهی خوبی سرپرستان تیم‌ها و مربیان در کنار دانش‌آموزان برای آغاز یک رقابت شایسته و مناسب را یادآور شد و تصریح کرد: نباید تصور کنیم که رقابت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در حد یک مسابقات ورزشی است بلکه بالاتر از آن در قالب یک جشنواره سالم ورزشی و تربیتی تلاش می‌کنیم تا در کنار تحصیل، تهذیب سلامت نسل آینده را تضمین کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما اصرار به برگزاری آئین افتتاحیه مسابقات ورزشی دختران داریم تا بدون تبعیض و رعایت عدالت هم در پسران و هم دختران برگزاری رویداد افتتاحیه را نظاره‌گر باشیم.

دهقانی‌نیا ضرورت حفظ حجاب و عفاف را از سوی دختران و بانوان نجیب استان‌های مختلف در زمان برگزاری این رویداد یادآور شد و افزود: امیدواریم بر اساس اسناد بالادستی ورزش و تندرستی دختران مورد حمایت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار مسابقات، حضور دانش‌آموزان در نماز‌های جماعت و یادآوری مسائل تربیتی و معنوی نیز بسیار مهم و راهگشا است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل یاد و خاطره شهدای دانش آموز و فرهنگی به ویژه شهدای زینبیه و ثارالله میانه را گرامی داشت و اضافه کرد: همان طوری که شهدا جان در طبق اخلاص گذاشته و در کف میدان جنگ در برابر دشمن ایستادند، دانش‌آموزان امروز نیز در کف مدرسه باید از هویت و عزت این کشور دفاع کرده و صیانت کنند.

در این نشست که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید، سرپرستان تیم‌های شرکت‌کننده دغدغه‌ها و مشکلات اسکان، تغذیه و حمل و نقل را مطرح کرده و از میزبانی شایسته استان اردبیل در برگزاری مسابقات و جشنواره ورزشی، تربیتی قدردانی کردند.

قرعه‌کشی مسابقات ورزشی دختران در اردبیل

با حضور سرپرستان تیم‌های ورزشی قرعه‌کشی مسابقات ورزشی دختران مقطع ابتدایی در ۲ رشته والیبال و فوتسال در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در این جلسه رئیس انجمن والیبال کشور اظهار کرد: در مسابقات والیبال ۲۲ تیم از استان‌های کشور حاضر شدند که در چهار گروه دسته‌بندی شده و مسابقات آن‌ها برگزار می‌شود.

معتابین تصریح کرد: مسابقات رشته والیبال در ۲ سالن ورزشی بانک ملی و شهید آسمانی به مدت چهار روز برگزار می‌شود تا در نهایت تیم‌های برتر معرفی شوند.

وی گفت: از فدراسیون والیبال تیم‌های استعدادیابی حاضر شدند تا دانش‌آموزان توانمند این رشته را زیر نظر گرفته و از بین برترین‌ها دعوت‌شدگان به تیم ملی زیر ۱۶ سال را شاهد باشیم.

رئیس انجمن والیبال کشور از میزبانی استان اردبیل و تدارک سالن‌ها و امکانات مناسب برای برگزاری این رویداد قدردانی کرد و افزود: از اولین ساعات صبح امروز مسابقات آغاز شده و آئین افتتاحیه نیز عصر امروز با معرفی تیم‌ها، رژه آن‌ها و روشن شدن مشعل مسابقات آغاز می‌شود.

در این جلسه رئیس انجمن فوتسال کشور نیز با اعلام قوانین و مقررات جدید در برگزاری این رویداد خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۲ سالن پیام نور و امام خمینی اردبیل برگزار می‌شود تا ۲۳ تیم شرکت‌کننده در چهار گروه بتوانند رقابت کنند.

مریم کاکاوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت ورزش در بین دختران وزارت آموزش و پرورش با برگزاری رویداد‌ها سعی می‌کند تا به سلامت و تندرستی دانش‌آموزان از همان مقطع ابتدایی بها بدهد.

وی برگزاری این رویداد را در اردبیل با آب و هوای مناسب و امکانات تدارک دیده شایسته یادآور شد و بیان کرد: امیدواریم بهترین شرایط در زمان برگزاری این رویداد به وجود آید.

برچسب ها: تندرستی ، اردبیل ، فوتسال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار