مانور مقابله با زلزله ۶ و هشت دهم ریشتری روز شنبه با حضور وزیر کشور و همکاری ۲۵۰ گروه امدادرسانی شهرستان‌های ساوه، زرندیه و تفرش در سد الغدیر ساوه برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 12 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی،استاندار مرکزی روز شنبه در حاشیه برگزاری مانور مقابله با زلزله 6 و8 دهم ریشتری گفت:این مانور به منظور ارتقای سطح هماهنگی و همکاری دستگاه‌ها در مواقع بحرانی از جمله هنگام وقوع زلزله احتمالی در هر کدام از شهرستان های استان برگزار شد.

وی افزود:در این مانور ۱۱۰۰ نفر از پرسنل دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان در قالب ۲۵۰ اکیپ از ۳۵ دستگاه نقش آفرینی می‌کنند و به تمرین عملیات در شرایطی شبیه شرایط واقعی می پردازند.

مخلص الائمه ادامه داد:در این مانور، پس از وقوع زلزله ۶.۸ ریشتری ۷۰ منزل مسکونی در یکی از روستاهای فرضی با ۱۲۰ خانوار سکنه تخریب، ۲۵ نفر مصدوم و هفت نفر به علت تخریب آوار و یک نفر نیز به علت غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

مخلص الائمه یادآور شد: همچنین همزمان با این مانور بسیاری از مراکز درمانی استان در حالت آماده باش هستند و مانور خاص خود را اجرا می‌کنند ضمن اینکه پزشکان و نیروهای خدمات و درمانی و اورژانس و هلال احمر و تیم های امدادی مرتبط هم در محل مانور مستقر و مشغول عملیات هستند.

وی اظهار کرد: به علت واقع شده ساوه بر روی منطقه گسل زلزله و شرایط خاص این شهرستان، بحران زلزله برای برگزاری مانور در آن انتخاب شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی هم افزود: سناریوی این مانور به گونه‌ای طراحی شده که ۳۵ دستگاه حاضر بتوانند از لحظات اولیه وقوع زلزله وظایف خود نسبت به امدادرسانی در بخش‌های مختلف آواربرداری، نجات مصدومان و رهاسازی جنازه ها از زیرآوار، نجات غریق از داخل آب، برپایی بیمارستان صحرایی، انتقال مصدومان و جنازه‌ها، تامین زیرساخت‌های آب، برق و گاز برای زلزله زدگان، تامین ارتباطات مخابراتی و احداث جاده وظایف خود را انجام دهند.

امید محترمی با اشاره به اینکه همزمان با حضور عوامل ۳۵ دستگاه اجرایی عضو مدیریت ستاد بحران استان در محل، بیمارستان‌های استان نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند افزود: اسکان افراد آسیب دیده، تامین مایحتاج خوراکی و آشامیدنی، تخلیه و آواربرداری، امداد هوایی، خدمات پیش بیمارستانی از دیگر مواردی بود که دستگاه‌های اجرایی آن را اجرا کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار