در جریان دیدار استاندار مرکزی و سفیر جمهوری فنلاند در ایران بر افزایش همکاری در تبادلات تجاری، اقتصادی و صنعتی تاکید شد
کد خبر: ۱۱۱۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ 11 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،مخلص الائمه استاندار مرکزی صبح جمعه در نشست با سفیر فنلاند گفت:فنلاند مهد تکنولوژی در حوزه آب، محیط زیست و انرژی است که هم می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه فناوری کمک بگیریم و هم در تأمین مواد اولیه و تولید محصولات نهایی نقش داشته باشیم.

وی افزود:تبادلات اقتصادی دو کشور برقرار است اما از اینکه استان مرکزی در این بین نقشی نداشته رضایت نداریم و امیدواریم با همکاری متقابل بتوانیم این نقیصه را برطرف کنیم.

مخلص الائمه ادامه داد:اگرچه تحریم‌های استکبار جهانی مشکلاتی را برای ایران ایجاد کرد ولی فرصت بی‌نظیری را در تاریخ کشور بود که بتوانیم بسیاری از نیازها را با ظرفیت‌های داخلی تأمین کنیم.

ایشان همچنین اظهار داشت:با توجه به تعاملات خوب سیاسی و فرهنگی و ریشه‌های مشترک تاریخی بین فنلاند و کشور سوئد می‌خواهیم که کشور فنلاند با استفاده از روابط خود مانع نفوذ افراد بیمار و استخدام شدگان شیاطین انسانی برای اهانت به قرآن شود.

در ادامه نیز سفیر فندلاند افزود:قبل از سال ۲۰۱۸ رابطه اقتصادی و تجاری ایران و فنلاند گسترده بود اما الان شرایط کمی متفاوت است که امیدواریم این روابط به فراتر از حد قبل افزایش پیدا کند.دانش و فناوری فنلاند در حوزه های آب و فاضلاب و انرژی بسیار پیشرفته است که زمینه های همکاری در این زمینه وجود دارد

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار