رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌غربی گفت: در سه روز گذشته از ثبت نام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۳۷ نفر پیش ثبت نام خود را از طریق سامانه اعلام شده، تکمیل کردند.
کد خبر: ۱۱۱۹۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۱ 10 August 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی رضا ابراهیمی اظهار کرد: از این تعداد ۳۸۳ معادل ۸۸ درصد کاندیداهای مرد و ۵۴ نفر معادل ۱۲ درصد کاندیدای زن هستند.

وی افزود: مرحله پیش ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی از روز ۱۶ مرداد شروع و تا روز ۲۲ مرداد نیز ادامه دارد و افرادی که قصد کاندیداتوری برای این انتخابات دارند حتما باید ابتدا در این مرحله پیش ثبت نام خود را از طریق سامانه انجام دهند.

ابراهیمی ادامه داد: کسانی که در این مرحله نتوانند ثبت نام کنند امکان ثبت نام نهایی و کاندیداتوری برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را نخواهند داشت بنابراین پیش ثبت نام انتخابات الزامی است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در خصوص تفکیک سنی افرادی که تاکنون برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه این استان پیش ثبت نام کرده‌اند، گفت: ۳۰ تا ۳۵ سال ۲۱ درصد، ۳۵ تا ۴۰ سال ۲۷ درصد، ۴۰ تا ۴۵ سال ۱۵ درصد، ۴۵ تا ۵۰ سال ۱۴ درصد، ۵۰ تا ۵۵ سال ۱۱ درصد، ۵۵ تا ۶۰ سال هشت درصد، ۶۰ تا ۶۵ سال ۲ درصد، ۶۵ تا ۷۰ سال یک درصد و ۷۰ تا ۷۵ سال هم تنها یک نفر تا پایان روز سوم، موفق به انجام مراحل پیش ثبت نام خود در سامانه وزارت کشور شده‌اند.

وی تاکید کرد: در میان این کسانی که تا دیروز موفق به پیش ثبت نام شدندف یک درصد معادل پنج نفر مشمول ماده ۲۵ (مدیرانی که باید در موعد مقرر از سمت خود استعفا می‌دادند) قانون انتخابات هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار