رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: طی روزهای اول و دوم پیش ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مجموع ۲۶۲ متقاضی در استان کرمان مدارک خود را ثبت و بارگذاری کرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶ 09 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از فارس، رحمان جلالی اظهار کرد: در روز اول ۱۴۰ نفر و روز دوم ۱۲۲ نفر در حوزه‌های انتخابیه استان کرمان برای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی پیش ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع پیش ثبت‌نامی‌ها، ۳۵ نفر زن و ۲۲۷ نفر مرد هستند که دو نفر مشمول ماده ۲۹ انتخابات مجلس شورای اسلامی بوده و باید مدارک خود مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استفعا را بارگذاری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان تصریح کرد: اطلاعات هویتی و سایر مدارکی که از طریق سامانه‌های وزارت کشور ثبت شده، برای مراجع ذیصلاح ارسال می‌شود و طی مدت یک ماه دستگاه‌های مربوطه استعلام لازم را انجام داده و نتیجه را اعلام می‌کنند.

جلالی گفت: بعد از مشخص شدن این فرآیند، کد رهگیری برای متقاضی ارسال می‌شود که دریافت این کد برای ثبت‌نام نهایی الزامی است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان، تفکیک پیش ثبت‌نامی‌ها در ۹ حوزه انتخابیه استان کرمان را اینگونه اعلام کرد: حوزه انتخابیه بافت، رابر و ارزوئیه ۱۹ نفر، حوزه انتخابیه بم، ریگان، فهرج و نرماشیر ۱۱ نفر، حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه رفسنجان و انار ۴۴ نفر، حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان ۱۹ نفر، حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر ۲۰ نفر، حوزه انتخابیه شهربابک ۱۴ نفر، حوزه انتخابیه کرمان و راور ۸۸ نفر و حوزه انتخابیه کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، قلعه‌گنج و منوجان ۲۰ نفر پیش ثبت‌نام خود را ثبت کرده‌اند.

شایان ذکر است، فرآیند پیش ثبت‌نام از داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز دوشنبه ۱۶ مرداد همزمان در سراسر کشور آغاز شده و متقاضیان به مدت هفت روز تا ۲۲ مرداد ماه فرصت دارند تا از طریق پنجره واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir مدارک لازم را بارگذاری کنند.

برچسب ها: کرمان ، انتخابات ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار