تناقض‌گویی دولتمردان
دولتمردان باید نسبت به اجرای هرگونه اقدام بدون اطلاع رسانی بپرهیزند تا شاهد نگرانی بیش‌ازپیش برخی مسئولان ارشد نسبت به گرانی‌ها و شنیدنِ روایت شب‌بیداری‌شان در اثر تشدید نگرانی‌ها نباشیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 08 August 2023

حدود ۱۰ روز قبل گزارش‌هایی مبنی بر افزایش ناگهانی قیمت نان در مشهد مطرح و بلافاصله از سوی اتحادیه نانوایان این شهر تأیید شد.

احمدرضا کشتگر، رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گران‌شدن یکباره و بدون اطلاع‌رسانی نان را براساس مجوز استانداری خراسان رضوی و تأییدیه وزارتخانه‌های کشور و اقتصاد عنوان کرد و نرخ‌نامه جدید را با حدود ۴۰ درصد افزایش در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

با وجود تایید اتحادیه نانوایان بر صدور مجوز افزایش قیمت نان از سوی استانداری امّا به‌نظر می‌رسید شخص استاندار نه پیش از اعلام نرخ و نه پس از آن علاقه‌ای به تبیین و توضیح در این زمینه نداشت و ترجیح دارد فرمانداری مشهد بارِ پاسخگویی را به دوش بکشد.

بر این اساس محسن داوری، فرماندار مشهد نیز در جایگاه معاون استاندار به طرح این مسئله اکتفا کرد که گران‌شدنِ نان طبقِ دستورالعمل وزارت کشور با هدف «متناسب‌سازی نرخ نان» صورت گرفته و این افزایش قیمت هم در رقم پرداختی مردم تغییر محسوسی ایجاد نمی‌کند!

در حالی‌که شهروندان مشهدی از ضعف اطلاع‌رسانی و حلقه مفقوده توضیح موضوع دلیل گرانیِ قوت غالبشان گلایه داشتند، کشتگر رئیس اتحادیه نانوایان در اظهارنظری پای سایر استان‌ها را وسط کشید و گفت: «افزایش قیمت نان در دست اتحادیه و مسئولان مشهدی نیست و از طرف پایتخت چنین تصمیمی گرفته شده و با هماهنگی استانداری خراسان رضوی اجرایی شده است. برنامه افزایش قیمت نان مربوط به خراسان رضوی نیست و به مرور در تمام کشور اجرایی خواهد شد.»

آقای مسوول نگران ! گرانیِ نان کارِ شماست یا دگران ؟

بعد از اتفاق‌نظر معاون‌استاندار خراسان رضوی و رئیس اتحادیه نانوایان مشهد بر گرانیِ نان براساس دستورالعمل وزارت کشور و در حالی‌که برخی گزارش‌ها حاکی از اعلام رسمی افزایش قیمت نان در استان‌های دیگر بود؛ روز چهارشنبه ۱۱مردادماه، احمد وحیدی وزیر کشور از اساس منکرِ هرگونه افزایش قیمت نان شد و گفت: در دولت چیزی با عنوان افزایش قیمت نان نداشتیم. (منبع: خبرگزاری فارس)

تکذیبیه دولت آن‌هم راجع‌به تصمیمی که در بسیاری از نقاط کشور اجرایی شده یادآور رویکرد ناصواب دولت قبل در عدم پذیرش مسئولیتِ تصمیمات خلق‌الساعه و ناگهانیِ خود بود که پیش‌تر هزینه‌های اجتماعی فراوانی را برای کشور به‌وجود آورد.

لذا دولتمردانی که خود را داعیه‌دار دفاع از حقوق محرومان و مخالف تورّم می‌دانند بایستی از گذشته پند بگیرند و ضمن گفت‌وگوی مستمر با مردم، نسبت به اجرای هرگونه اقدام بی‌برنامه و بدون پیوست اطلاع رسانی بپرهیزند تا شاهد نگرانی بیش‌ازپیش برخی مسئولان ارشد نسبت به گرانی‌ها و شنیدنِ روایت شب‌بیداری‌شان در اثر تشدید نگرانی‌ها نباشیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار