رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک از آغاز عملیات مرمت منزل امیرکبیردر روستای تاریخی هزاوه خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 07 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،محمد علی آقازیارتی اظهار داشت: با توجه به آسیب‌های وارد به خانه تاریخی امیرکبیر در قسمت‌های ایوان نسبت به مرمت مکان یاد شده، با تخصیص اعتباری در حدود 100 میلیون تومان آغاز شده است.
رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اراک افزود: در بازدیدهای کارشناسی از خانه امیرکبیر و تهیه شرح خدمات مرمت و بازسازی این بنای با ارزش تاریخی توسط پیمانکار و با نظارت و کارشناسی اداره کل درحال اجرا ست.
آقازیارتی افزود: در این مرحله از مرمت پاک‌سازی، لایه‌برداری و رنگ‌آمیزی نرده‌های چوبی و همچنین تراشیدن و اندود کاه‌گل جداره داخلی، ایزوگام و لکه‌گیری دور پشت‌بام انجام می‌شود.
او با اشاره به اینکه خانه تاریخی امیرکبیر در دوره قاجاریه بنا شده و به متراژ ۶۲۵ متر مربع عرصه و ۸۱۵ متر مربع اعیان در دو طبقه احداث شده است است افزود: طبقه اول این بنا دارای سقف سیزی قوص‌دار قدیمی و دیوارهای خشتی‌گلی و طبقه دوم دارای سقف تیرچوبی است که در روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک قرار دارد.
او در ادامه گفت: منزل تاریخی امیرکبیر به شماره 29706 در تاریخ 16 بهمن 1389 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار