مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا مهرماه امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد، گفت: ۲۰ تیم بازرسی بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان کرمان نظارت دارند.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴ 07 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، رضا رضایی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: نقش رسانه در انتقال مطالب و اخبار بسیار اهمیت دارد و در واقع امروزه مردم با خبرنگاران و رسانه زندگی می‌کنند؛ امروزه کوچک‌ترین اتفاقی در دنیا بلافاصله مخابره شده و مردم از جزئیات آن با خبر می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است، گفت: از شمالی‌ترین مدرسه در استان کرمان تا جنوبی‌ترین مدرسه هزار و ۱۳۳ کیلومتر فاصله است و فضای آموزشی گسترده‌ای در استان داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۸۰ هزار دانش‌آموز در استان داشتیم که در مدارس استان تحصیل می‌کنند، افزود: پروژه مهر مهمترین مسئله آموزش و پرورش در حال حاضر است.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش در حال انجام است و تاکنون برنامه‌ریزی لازم برای انتقال نیرو‌ها و تعیین وضعیت آن‌ها انجام شده است، ادامه داد: در استان کرمان ۳ هزار و ۶۰۰ نفر از همکاران فرهنگی مشمول بازنشستگی شده و حدود دو هزار نیروی جدید وارد سیستم آموزشی استان می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه سامانه نقل و انتقالات آموزش و پرورش بسته شده و ۶ هزار و ۱۶۰ نفر متقاضی نقل و انتقالات در داخل استان و ۸۰۰ نفر نیز برای خروج از استان متقاضی هستند، گفت: نتایج نقل و انتقالات تا ۲۵ مرداد ماه اعلام می‌شود و اطمینان می‌دهیم که با پارتی بازی فردی را جابه‌جا و منتقل نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی شده تا مهر ماه امسال هیچ کلاس درسی بدون معلم نباشد، ادامه داد: ۲۰ تیم بازرسی بر روند ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس استان کرمان نظارت دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه دوره‌های توانمندسازی معلمان در حال برگزاری است، گفت: سامانه‌ای برای مدارس غیردولتی راه‌اندازی شده که همکاران باید طی سه سال ۳۶۰ ساعت کلاس ضمن خدمت گذرانده باشند تا بتوانند در مدارس غیردولتی فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان در برنامه است و بیش از ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند، افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته و امسال هم بیش از ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات هنرستانی خریداری و به هنرستان‌های استان تحویل داده شده است.

رضایی با اشاره به اینکه در حدود دو سال گذشته بیش از ۴۰ درصد به فضا‌های ورزشی مدارس استان کرمان اضافه شده است، ادامه داد: سنجش دانش‌آموزان بدو ورود به دبستان انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۸ هزار دانش‌آموز ابتدایی در مدارس استان ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه هزار کلاس درس تا ابتدای سال تحصیلی جدید در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: مجتمع بزرگ آموزشی سردار سلیمانی با بیش از ۴۰ کلاس درس در شهرک شهرداری کرمان به بهره‌برداری می‌رسد و ساخت ۱۲ مجتمع آموزشی در شهر کرمان در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۱۰ هزار دانش‌آموز استان کرمان در مسابقات درون مدرسه‌ای شرکت کرده و به مسابقات کشوری راه یافتند، ادامه داد: ۲۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان کرمان به اردو‌های راهیان پیشرفت اعزام شدند.

وی با بیان اینکه بیش از چهار هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در استان کرمان شناسایی شده که تا کنون تعدادی از آن‌ها جذب شدند، افزود: اعتراضات بیش از ۹۹ درصد فرهنگیان استان که در طرح رتبه‌بندی فرهنگیان مشکل داشتند بررسی و به‌زودی نتایج آن اعلام می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه چهار استخر شنا تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا در اختیار دانش‌آموزان، فرهنگیان و عموم مردم قرار می‌گیرد، گفت: این استخر‌ها در شهرستان‌های قلعه گنج، ریگان، نرماشیر و کوهبنان ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه کمبود نیروی خدماتی یکی از مشکلات ما در استان است، ادامه داد: پیگیر هستیم تعدادی نیروی خدماتی در استان جذب کنیم. 

برچسب ها: کرمان ، مدارس ، نظارت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار