کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با بیان اینکه تلاش داریم ضمن بی‌طرفی، انتخابات سالمی را با کمترین حاشیه و به بهترین وجه در استان برگزار کنیم گفت: هرچه فرایند‌های انتخابات شفاف‌تر باشد انگیزه برای مشارکت مردم افزایش می‌یابد لذا شفافیت نیز سرلوحه همه فعالیت‌ها قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۱۸۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 07 August 2023

به گزارش تابناک کرمان، محمدمهدی فداکار روز دوشنبه در جریان بازدید از فرآیند‌های شروع پیش‌ثبت‌نام داوطلبان دوزادهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل فرمانداری کرمان افزود: اصل انتخابات، مشارکت حداکثری و نوع انتخاب برای کشور اهمیت دارد لذا این حرکت سیاسی باید به بهترین نحو اجرا شود.

وی اظهارداشت: اصل بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و این مشارکت و همچنین جهت گیری مجلس در ابعاد خارجی نیز برای کشور اهمیت دارد لذا این مشارکت باید با تلاش دست اندرکاران افزایش یابد.

استاندار کرمان با بیان اینکه انتخابات بزرگترین اتفاق سیاسی کشور است عنوان کرد: نمایندگان مجلس منتخب مردم بایستی نگاه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به مسائل داشته باشند.

فناوری اطلاعات در انتخابات امسال کرمان لحاظ می‌شود

وی همچنین اضافه کرد: فناوری اطلاعات زیرساخت حیاتی کشور است که برای انتخابات به صورت خاص دنبال می‌شود و تلاش می‌کنیم امسال بخشی از انتخابات مجلس شورای اسلامی را الکترونیکی برگزار کنیم.

فداکار گفت: پیش ثبت نام انتخابات در استان کرمان به صورت الکترونیکی است و این فرایند انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز شده که امیدوارم با خیر و خوشی برای کشور برکت داشته باشد.

وی ادامه داد: باید روی این حوزه کار کنیم و زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا در این عرصه پیشتاز باشیم؛ می‌توانیم امسال حداقل انتخابات بخشی از شهر کرمان را به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

استاندار کرمان بیان کرد: حوزه فرمانداری کرمان به عنوان مرکز استان به اندازه هفت تا ۱۰ شهرستان استان رای دارد که امیدواریم با کمک حوزه فناوری بخشی از مشکل و بار برگزاری انتخابات برداشته شود و پشتیبانی لازم را انجام خواهیم داد که امسال انتخابات ۲ حوزه انتخابیه را الکترونیکی برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: باید از امسال زیرساختی فراهم شود که بتوانیم بخشی از کار را به صورت الکترونیکی انجام دهیم، زیرا این کار کمک بزرگی به برگزاری مراحل مختلف انتخابات می‌کند؛ هرچه زودتر نتایج اعلام شود به نفع مردم است، ضمن آنکه این روش دقت بیشتری نیز دارد.

نکاتی در خصوص پیش ثبت نام انتخابات

استاندار کرمان همچنین در جمع خبرنگاران گفت: براساس قانون جدید که اخیرا ابلاغ شده، تغییراتی داریم که یکی از آن‌ها انجام پیش ثبت نام است که از امروز آغاز شد.

فداکار بیان کرد: براین اساس داوطلبان وارد سامانه می‌شوند ثبت نام خود را انجام می‌دهند، مدارک را بارگذاری و کد رهگیری دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز به صورت نمادین از فرمانداری کرمان بازدید کردیم که در این محل ضمن پاسخگویی به پرسش‌های داوطلبان، آنان را رهنمایی می‌کنند.

شرایط داوطلبان

رییس ستاد انتخابات استان و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این نشست گفت: مهمترین اتفاق در مرحله پیش ثبت نام دریافت کد رهگیری است که مرحله پیش ثبت نام الزامی است و اگر این اتفاق نیفتد داوطلب نمی‌تواند مرحله ثبت نام خود را کامل کند.

رحمان جلالی از داوطلبان درخواست کرد که مدارک تحصیلی، گواهی عدم سوءپیشینه و تابعیت خود را بارگذاری کنند و اظهارداشت: داوطلبان باید در این زمینه حداقل سن ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال، مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و بالاتر یا معادل آن داشته باشند.

وی بیان کرد: ماده ۲۹ قانون انتخابات در بحث استعفا‌ها مطالبی را اعلام کرده که باید گواهی رسمی مبنی بر جایگزینی افرادی که استعفا دادند، در دستگاه‌ها معرفی شده باشد که مدارک آن همراه با دیگر مدارک باید بارگذاری شده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان همچنین گفت: به طور حتم باید انتخابات شهر کرمان را امسال به صورت الکترونیکی برگزار کنیم و جلساتی در این حوزه تشکیل شده است؛ نوید می‌دهیم که با همت دست اندرکاران، انتخابات مجلس شهر کرمان را الکترونیکی همراه با ۲ شاخص سرعت و دقت برگزار کنیم.

موارد احتمالی انتخابات پیگیری شده است

فرماندار کرمان نیز گفت: از سه ماه پیش امور انتخابات را آغاز کردیم و احکام در قالب پنج کمیته اصلی و سه کمیته فرعی صادر شده است؛ براساس پیش بینی‌ها موارد احتمالی حاشیه شهر و نارضایتی عمومی در چهار مقوله تحلیل و پیگیری شده و از امروز شاهد رقابت انتخاباتی هستیم.

علی بابایی ادامه داد: مطالب وزارت کشور در خصوص انتخابات از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی و سعی شده زمینه حضور برای کسانی که قابلیت شرکت دارند، فراهم شود و آمادگی داریم انتخابات سالم با مشارکت حداکثری را داشته باشیم.

وی اظهارداشت: تحلیل و پیش بینی رقابتی بسیار تنگاتنگ را خواهیم داشت به طوری که حتی ارزش یک رای بسیار مهم خواهد بود.

پیش ثبت نام متقاضیان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون جدید انتخابات از امروز ۱۶ مرداد آغاز شد و تا روز ۲۲ مرداد ماه روزانه از ساعت هشت تا ۱۸ عصر ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار