کد خبر: ۱۱۱۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰ 07 August 2023

اختصاصی هما خوزستان

معصومه پرویزی بابادی

هرجا که باشیم نام خوزستان را که بشنویم ناخودآگاه گرما و شرجی خورشید تابان، شط، رودخانه و شنا به ذهنمان می‌رسد سرزمین نخل و آفتاب گرمای سوزانی دارد که فقط برای مردم ساکن این دیار قابل تحمل است.

خوزستانی ها با گرما خو گرفته‌اند و زندگی و امرا و معاش و گذران عمر زیر تیغ تیز آفتاب به انجام می‌رسانند به اصطلاح معروفی که بیشتر مردم می‌گویند خوزستان با گرمایش شناخته می‌شود آن روی گرما شنا کردن وآبتنی پیر، جوان کودک و خردسال برای رفع گرما و خنک کردن بدن است که طرفداران زیادی دارد.

همه جای دنیا ورزش‌های آبی شنا کردن مشتاقان خاص خود را دارد اما در جنوب کشور که هوا به قدری گرم است که کولرها گاهاً جوابگوی نیاز مردم نیستند شنا کردن لطف دیگری دارد.

برای شنا کردن باید به یک استخر استاندارد و سالم مراجعه کنیم تا بتوانیم از شنا لذت ببریم همچنان سلامتی ماه حفظ شود استخرهای متعددی در شهرها وجود دارد اما آنچه که اهمیت دارد بهداشت و سالم بودن آب و محیط استخر برای شنا کردن است بسیار در خبرها دیده‌ایم که به خاطر غفلت یا سهل انگاری کودکی یا جوانی در استخر غرق شده است و نبود نجات قریق و مربی در این حوادث بسیار به چشم می‌خورد.

کودکان و نوجوانان و خردسالان با ورود به استخر معمولاً هیجان زده و خوشحال شنا می‌کنند که با وجود مربی و ناظر می توان از حوادث جلوگیری کرد، همچنین در هر استخر باید یک دستگاه کلرزنی و نیز سیستم تصفیه آب وجود داشته باشد، و متصدیان نگهداری استخر مقدار کلر‌ آب را بسنجد و در دفتر مخصوصی ثبت کنند. مورد دیگری که روزانه کنترل می‌شود مقدار اسیدی یا قلیایی بودن آب هم در این دفتر ثبت و در صورت بازدید بازرسان بهداشت محیط، ارائه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار