معاون استاندار کرمانشاه:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از فردا (۱۶ مرداد ماه) آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۱۱۸۷۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱ 06 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، علی شعبانی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: فردا (دوشنبه) پیش ثبت‌نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه این انتخابات یازدهم اسفندماه امسال برگزار می‌شود، افزود: از فردا (۱۶ مرداد) تا روز ۲۲ مرداد به مدت یک هفته داوطلبان فرصت دارند تا برای شرکت در این انتخابات پیش ثبت نام انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس روال جدید در حال حاضر داوطلبان باید قبل از ثبت نام نهایی، یک پیش ثبت نام الکترونیکی داشته باشند.

وی عنوان کرد: افرادی که حداقل ۳۰ سال و حداکثر ۷۵ سال سن داشته و دارای مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر هستند می‌توانند در این مرحله ثبت نام کنند.

وی ابراز کرد:  تمام مردان کمتر از ۵۰ سال برای این مرحله باید تصویر گواهی پایان خدمت یا گواهی معافیت دائمی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

شعبانی خاطرنشان کرد: در این مرحله از ثبت نام، مدرک تحصیلی تمام جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل سابقه شش ماه جبهه داشته باشند، یک مقطع بالاتر در نظر گرفته می‌شوند و ارائه تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا یا عدم اشتغال افراد در پست و مشاغل مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات هم در این مرحله از ثبت نام الزامی است.

این مسئول گفت: علاوه بر این افرادی هم که سابقه یک دوره نمایندگی داشته باشند یک مقطع تحصیلی برای آن‌ها بالاتر در نظر گرفته می‌شود و به ازای هر دوره نمایندگی یک مقطع دیگر به آن اضافه می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مرحله پیش ثبت نام تنها ۲ دسته از افراد ممنوعیت ثبت نام دارند، دسته اول ایرانیانی هستند که اقامت دائم کشور‌های دیگر را دارند و دسته دوم افراد غیرایرانی هستند که تابعیت ایرانی گرفتند.

وی اضافه کرد: مهلت پیش ثبت‌نام در ۲۲ مرداد پایان می‌یابد سپس کار بررسی مدارک بارگذاری شده و سوابق محکومیت کیفری افراد توسط سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط انجام می‌گیرد و پس از آن گواهی تاییدیه در همین سامانه بارگذاری خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از اختصاص یک کُد رهگیری به افراد پس از تاییدیه سامانه خبر داد و گفت: افراد با داشتن این کد مجاز به انجام ثبت‌نام اصلی انتخابات هستند که در ۲۷ مهرماه امسال آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: افرادی که گواهی تاییدیه دریافت نکرده باشند تا ۲۷ مهرماه امسال برای اعتراض فرصت دارند، از تمام داوطلبان تقاضامندیم برای شرکت در انتخابات در زمانی که اعلام شد برای ثبت نام اقدام نمایند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار