در صورت مشاهده هرگونه جرايم اقتصادي و قاچاق کالا که باعث تشویش آحاد جامعه با توجه به مشکلات معیشتی ایجاد شده، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۶ 02 August 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 10/05/1402 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------------------

کشف احشام میلیاردی قاچاق در ساری 

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران از کشف 9راس دام سنگين در عملیات مبارزه با قاچاق و خروج غير مجاز دام زنده به ارزش 4 میلیارد و500 میلیون ريال در شهرستان ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ"محمد محمدپور" در تشريح اين خبر اظهار داشت: با توجه به افزايش خروج غيرمجاز دام از استان مازندران به مقصد استان هاي همجوار و تبعات ناشي از خروج غيرمجاز دام زنده به ويژه افزايش قيمت و کمبود گوشت قرمز در سطح مازندران، مبارزه با قاچاق و خروج غيرمجاز دام زنده در دستور کار پليس امنيت اقتصادي قرار گرفت.

وي افزود: در پی دریافت خبری مبني بر اينکه يک دستگاه خودروی ايسوز از مبدا استان گلستان حامل احشام سنگين بدون مجوز از دامپزشکي به سمت شهرستان ساري در حال طي طريق مي باشد، بلافاصله عوامل اداره مبارزه با قاچاق پليس امنيت اقتصادي اين فرماندهي به محور کمربندي ساري به قائم شهر اعزام با همکاري عوامل پليس آگاهي، خودروی مورد نظر را شناسايي و توقیف کردند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان مازندران تصريح کرد: با توجه به عدم بهمراه داشتن مجوز حمل دام سنگین در حالیکه احشام موجود در خودرو همگي مولد بوده، خودرو به پارکینگ منتقل و برابر اعلام کارشناسان ارزش احشام توقیفی بالغ بر4 میلیارد و500 میلیون ريال برآورد و راننده پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفی شد.

سرهنگ محمدپور از هموطنان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه جرايم اقتصادي و قاچاق کالا که باعث تشویش آحاد جامعه با توجه به مشکلات معیشتی ایجاد شده، موضوع را به مرکز فوريت هاي پليسي110 اطلاع دهند.

------------------------------------------

دستگیری سارق کابل های مخابرات در آمل 

سرهنگ داداش تبار فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري سارق کابل های مخابراتی و اعتراف به11 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "علی داداش تبار" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس با اعلام اين مطلب گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل در سطح شهرستان، موضوع سرقت ها بمنظور شناسايي و دستگيري عاملان سرقت به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وي افزود: مأموران آگاهی شهرستان پس از انجام تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی سارق سابقه دار شدندو با هماهنگی مراجع قضائی در اقدامي به موقع و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگير کردند

سرهنگ داداش تبار ادامه داد: متهم در تحقیقات صورت گرفته به 11 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل در پایان با بیان اینکه متهم با تشكيل پرونده تحويل مقام قضائي شد، از شهروندان خواست: هشدارها و آموزش هاي پليس را جدي گرفته و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک مراتب را سريعاً با پليس 110 در ميان بگذارند.

------------------------------------------

دستگیری 116متجاوز عرصه میراث فرهنگی در مازندران 

سرهنگ جعفری رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از دستگیری 116 متجاوز عرصه میراث فرهنگی و آثار باستانی توسط ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی در چهارماه ابتدایی سال خبر داد. 

سرهنگ "سید محسن جعفری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح اقدامات چهارماهه این یگان اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری براساس وظایف ذاتی خود، برخورد با سودجویان آثار باستانی و اماکن تاریخی را با اجرای طرح های عملیاتی و مقابله ای و همچنین اقدامات اطلاعاتی در دستور کار خود قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت ماموران این یگان30 باند قاچاق را متلاشی، 116 قاچاقچی و حفار آثار باستانی را دستگیر و 43 فقره پرونده در این زمینه تشکیل و برای بررسی به مرجع قضائی ارسال کردند.

سرهنگ جعفری کشف بالغ بر7 قطعه سکه تاریخی، 20 قلم اشیای اصلی و بدلی و ضبط 47 دستگاه فلزیاب را از اهم اقدامات و فعالیت های عملیاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی در این مدت اعلام کرد.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان با بیان اینکه برای پیشگیری از وقوع جرم علیه آثار فرهنگی و ملی، افزایش مشارکت پذیری مردم و نهاد های اجتماعی امری ضروری است افزود: در این راستا بالغ بر 1440 مورد مشارکت اجتماعی به منظور حراست از آثارباستانی و ابنیه تاریخی با یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان صورت گرفته است.

------------------------------------------

دستگیری 3 سارق سابقه دار سیم برق در عباس آباد 

سرهنگ صالحی فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از دستگیری 3 سارق سیم برق با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "ناصر صالحی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی موفق به شناسایی 3 سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ صالحی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .

------------------------------------------

غرق جوان 33ساله آملی در دریای محمودآباد 

سرهنگ حسین زاده فرمانده انتظامي شهرستان محمودآباد از جان‌ باختن جوان33 ساله آملی بر اثر غرق شدن در درياي آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمود حسین زاده" با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران کلانتری حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی با مراجعه اهالی مبنی بر غرق شدن فردي در منطقه شنا ممنوع، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پليس و تيم‌هاي امدادی در محل حادثه و بررسي صورت گرفته مشخص شد، يک مرد 33 ساله آملی که به همراه دوستان خود برای تفریح به ساحل 28رفته بود در منطقه خطرآفرین و خارج از طرح سالم‌سازی دریا مشغول شنا بوده که به دلیل عدم آشنایی با فنون شنا، غرق شد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: جسد فرد غرق شده از آب خارج و با هماهنگی قضائی به پزشکی قانونی منتقل شد.

سرهنگ حسین زاده در پايان از شهروندان خواست، با توجه به علائم و هشدارها از شنا کردن در محل‌های ممنوعه و خطرآفرين خودداري كنند.

------------------------------------------

کلانتری 11 شهرستان کلاردشت افتتاح شد 

با حضور سردار" سید موسی حسینی" جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران ، رئیس بازرسی و رئیس پلیس پیشگیری استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تامین شهرستان کلاردشت، ساختمان کلانتری 11 میدان معلم برای ارائه خدمات انتظامی به شهروندان افتتاح شد. 

خبر سلمان مهدوی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار