در دو هفته گذشته ۴۲ مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب و استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در سطح استان به وقوع پیوست.
کد خبر: ۱۱۱۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵ 01 August 2023

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با افزایش دما و حضور گردشگران در عرصه‌های طبیعی حوادث غرق شدگی به خصوص در روز‌های تعطیل و پایان هفته افزایش یافته که برای پیَشگیری از وقوع حوادث به شهرداری‌ها، شرکت آب منطقه ای، جمعیت هلال احمر، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی ابلاغ شده تا با استقرار تیم‌های امدادی و گشت و نظارت در مسیر کانال‌ها و رودخانه‌ها و ارائه آموزش‌های لازم به ساکنان و گردشگران مناطق خطر پذیر اقدامات پیشگیرانه از حوادث را اجرایی کنند.

منصور شیشه فروش افزود: طرح‌های کاهش خطر در مقاطع پر خطر از جمله رودخانه‌های خرسان، آب ملخ و ونک در شهرستان سمیرم، رودخانه‌های گوکان، یلان و چشمه لنگان در فریدونشهر، رودخانه زاینده رود در مناطق غرب استان و باغبادران و کانال‌های انتقال اب شبکه نکوآباد و سد‌های باغکل خوانسار باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: با نظارت سازمان جهاد کشاورزی نصب حفاظ و تابلوی هشدار و نصب طناب نجات در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی و آموزش به بهره برداران اجرایی شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۶ نفر در منابع آبی استان جان خود را از دست داده اند گفت: در دو هفته گذشته ۴۲ مورد حادثه در رودخانه‌ها، کانال‌های انتقال آب واستخر‌های ذخیره اب کشاورزی در سطح استان به وقوع پیوست که منجر به غرق ۱۱ نفر و امداد رسانی سرپایی و انتقال مصدومان به مرکز درمانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار