مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار است در مدت دو سال ۱۵ خانه بهداشت سیار در مناطق عشایری راه اندازی شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵ 01 August 2023

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، فضل الله آذرفر مدیرکل امور عشایر استان گفت: طبق تفاهم نامه انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی کهگیلویه و بویراحمد باید در مدت زمان دو سال ۱۵ خانه بهداشت سیار در مناطق عشایری راه اندازی شود که تاکنون ۸ مورد اجرا و مابقی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه بهورزان این خانه‌های بهداشت از جوانان عضو جامعه عشایری است، افزود: آموزش و ارتقای سطح سلامت و بهداشت در مناطق عشایری از دغدغه‌های دولت سیزدهم و مجموعه وزارت جهاد کشاورزی خاصه سازمان امور عشایر ایران است.

آذرفر اختصاص سهمیه برای دانش آموزان جامعه عشایری در کنکور سراسری توسط مجلس شورای اسلامی را ضروری دانست و ادامه داد: آمار باسوادی در جامعه عشایری قابل مقایسه با گذشته نیست و در این زمینه هر ساله شرایط بهتر می‌شود.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از توزیع کارت تردد در بین عشایر با هدف شفافیت، راستی آزمایی و تشخیص عشایر خبر داد و اضافه کرد: در زمینه خدمات رسانی به عشایر از جمله تامین آرد خانه پزی، نفت سفید و خوراک دام از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود و ماهیانه ۷۶۰ تن آرد در مناطق عشایری توزیع می‌ شود.

آذرفر با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ هزار لیتر آب در مناطق عشایری با تنش آبی توزیع می‌شود، گفت: بازگشایی ۴ هزار کیلومتر جاده عشایری در هر سال و توزیع دو هزار و ۵۰۰ پنل تولید برق خورشیدی در دو سال اخیر بخش دیگر از خدمات ارائه شده به جامعه عشایری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار