فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری جوانی که با تبلیغات گسترده در فضای مجازی با فروش سوالات کنکور جعلی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳ 29 July 2023

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در پی رصد و پایش کارشناسان پلیس فتا استان در فضای سایبر، شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی اقدام به راه‌اندازی کانال به تحت عنوان "فروش سوالات کنکور، سوالات خرداد ماه و سوالات نهایی" کرده بود که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان آن پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: طی بررسی فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، مدیر کانال‌های فعال در حوزه فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر شد.

وی ادامه داد:  از متهم در خصوص موضوع جرم تحقیق به عمل آمد که ابتدا منکر همه چیز شد ولی در ادامه با مواجه شدن با ادله غیرقابل انکار جمع‌آوری شده توسط پلیس فتا لب به اعتراف گشوده و بیان داشته از حدود 6 ماه پیش با توجه به بازار گرم فروش سوالات کنکور و سوالات نهایی در فضای مجازی به ایجاد کانال اقدام کرده و به جهت شناسائی نشدن با استفاده از اطلاعات هویتی یکی از بستگانش به افتتاح حساب اینترنتی اقدام و انگیزه این کار خود را کسب منفعت مالی عنوان کرد.

سردار جلیلیان تصریح کرد: این نوع کلاه‌برداری نه تنها ضرر مالی به همراه دارد بلکه آینده قربانیان را نیز نابود می‌کند زیرا با تکیه به سؤالات تقلبی از مطالعه و افزایش دانش خود دور شده و در نتیجه در آزمون‌هایی مانند کنکور، امتحانات نهایی با شکست بزرگی مواجه و مسیر زندگی او که می‌تواند سرشار از موفقیت باشد به تباهی کشیده ‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مردم در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره‌گیری 096380 مرکز فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار