تا کنون بیش از ۸۵۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس شناسایی شده است
کد خبر: ۱۱۱۶۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷ 25 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تا کنون بیش از ۸۵۰ بیمار هموفیلی در فارس شناسایی شده است که در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب شیراز به عنوان مرکز جامع هموفیلی دانشگاه در حال دریافت خدمات درمانی هستند.

دکتر مهرداد شریفی با اشاره به اینکه یکم تا هفتم مرداد به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است، در این زمینه گفت: هدف از این اقدام افزایش آگاهی در مورد بیماری هموفیلی و سایر اختلالات خونریزی دهنده است.

او افزود:بیماران هموفیلی با توجه به بسته‌های حمایتی ابلاغ شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان، در حال دریافت خدمات مورد نیاز درمانی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۰۰ نفر به هموفیلی نوع A، بالغ بر ۵۰ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۰۰ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

دکتر شریفی اضافه کرد: از مجموع بیماران شناسایی شده بیش از ۲۳۰ نفر را زنان و ۶۲۰ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

ویزیت بیماران از سوی فوق تخصص خون و سرطان شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتور‌های انعقادی رایگان، تزریق فاکتور‌های نادر انعقادی و فراورده‌های خونی، برگزاری کارگاه آموزشی و سمینار، مشاوره‌های ژنتیک، مشاوره روانشناسی و مددکاری از جمله خدمات ارایه شده به این بیماران است که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

برچسب ها: شناسایی ، بیمار ، هموفیلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار