سرپرست فرماندار اهواز با بیان اینکه انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستاها نمی‌‎شود گفت: این شرکت‌ها می‌توانند به موضوع گردشگری روستایی ورود کنند و از این راه برای کسب درآمد و ایجاد اشتغال فعالیت های اقتصادی انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۱۶۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 25 July 2023

حمد موالی زاده با تاکید بر اینکه اقتصاد روستایی باید در شهرستان اهواز تقویت شود بیان کرد: شرکت‌های تعاون روستایی در این زمینه می توانند نقش آفرینی مطلوبی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نگاه دیگری باید به اقتصاد شرکت‌های تعاون روستایی داشته باشیم گفت: شرکت‌های تعاون روستایی درآمدزا هستند و می‌توانند تامین مالی کنند و تنها به فکر گرفتن تسهیلات و یا خرید گندم نباشند.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: متاسفانه هیچ شرکت تعاون روستایی در خوزستان برنامه‌ای برای گردشگری روستایی ندارد، روستاهای شهرستان اهواز ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند و می‌توانند به قطب گردشگری کشور تبدیل شوند.

موالی زاده ادامه داد: به عنوان مثال روستاهای زیبایی در بخش اسماعیلیه اهواز وجود دارد که امکان کسب درآمد در بخش گردشگری از این روستاها فراهم است.

سرپرست فرمانداری اهواز اظهارکرد: صنایع دستی از دیگر ظرفیت‌های ایجاد درآمد در روستاهای شهرستان اهواز است، صنایع دستی سنتی اهواز مشتریان زیادی در کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

شرکت های تعاون روستایی باید قطب بازرگانی خود را تقویت کنند

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: اساس کار شرکت‌های تعاون روستایی باید به گونه‌ای باشد که امکان فعالیت‌های بازرگانی و بازاریابی را داشته باشند.

موالی زاده بیان کرد: اگر بازاریابی در شرکت‌های تعاون روستایی انجام می‌شد محصولات تعاونی‌ها در کشورهایی همچون عراق، قطر و عمان به راحتی به فروش می‌رسید.

سرپرست فرمانداری اهواز افزود: نگاه شرکت‌های تعاون روستایی از فروش محصولات خود در محدوده استان و کشور است و به صادرات توجه کمتری دارند.

موالی زاده ادامه داد: فرمانداری اهواز آمادگی دارد تا با شرکت‌های تعاونی روستایی برای استفاده از ظرفیت روستاهای این شهرستان در ایجاد درآمد و اشتغال همکاری کند.

سرپرست فرمانداری اهواز با اشاره به اینکه متاسفانه در حوزه اقتصاد روستا در خوزستان اقدام اثرگذاری نشده است اظهار کرد: شرکت‌های تعاون روستایی می‌توانند با همکاری اتاق بازرگانی اهواز نیازهای محصولات کشاورزی و صنایع دستی کشورهای همسایه را بررسی کنند و به صورت کارشناسی به تولید و صادرات کالا در روستاها بپردازند.

وی گفت: انجام فعالیت‌های معمول و روزمره توسط شرکت‌های تعاون روستایی باعث رونق اقتصادی روستاها نمی‌‎شود.

"اقتصاد روستا" یکی از برنامه های فرمانداری اهواز است که با هدف کاهش مهاجرت مردم روستاها به حاشیه شهرها، تحقق مهاجرت معکوس و تقویت اشتغالزایی و درآمد در روستاها دنبال می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار