مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با توجه به پتانسیل مدارس دولتی در برخی از مناطق کم برخوردار از این پس برخی از امکانات آموزشی مدارس سمپاد با کمترین هزینه در اختیار مدارس دولتی با دانش‌آموزان پر استعداد قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۱۱۱۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲ 24 July 2023

محمدرضا ابراهیمی اظهار کرد: در حال حاضر از یکهزارو۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس سمپادی ،حدود ۷۵۰ نفر از مدارس ناحیه ۴ و ۶ اصفهان هستند که همین امر نشان دهنده توجه بیشتر به مدارس دولتی در مناطق محروم است.

ابراهیمی با اشاره به اجرای رویکرد سند تحول بنیادی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری گفت: از استاندار اصفهان انتظار داریم یک رقم حداقلی برای مدارس پیش دبستانی در مناطق محروم مصوب کنند تا کیفیت این مدارس در نقاط محروم ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: رفتن به پیش دبستان در کشور الزامی است اما اجباری نیست و در برخی از نقاط محروم شهر اصفهان دانش‌آموزان توانایی رفتن به پیش‌دبستانی را ندارند.

ابراهیمی گفت: به عنوان مثال منطقه محروم زینبیه اصفهان بیشترین مهاجر دارد اما زمینی برای ساخت مدرسه ندارد که از شهرداری منطقه ۱۴ اصفهان درخواست داریم زمین مناسبی را به خصوص در اختیار اداره کل نوسازی مدارس آموزش و پرورش برای ساخت پیش دبستان و مدرسه قرار دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به مصوبات جلسه این هفته و گزارشی از مهمترین رویدادهای آموزش و پرورش درماه‌جاری اظهار کرد: حدود چهار هزارنفر درآزمون پذیرش داوطلبان آموزگاری درخردادماه گذشته شرکت کردند که در این راستا ۲۰ کانون ارزیابی معلمان، آموزگاران و نیروی انسانی برای پذیرش و ارریابی فعال و روزانه حدود ۶ نفر در این زمینه مصاحبه می‌شوند.

وی افزود: یکی از اهداف ما در ارزیابی داوطلبان آزمون آموزگاری به چالش کشیدن افراد در مدیریت کلاس درس و نحوه برخورد و اعلام آمادگی آنها برای نقش معلمی است که حدودا بین یک تا ۲ ساعت زمان برای گزینش هر فرد گذاشته می‌شود.

وی همچنین با اشاره به امتحانات نهایی در خرداد ماه جاری ادامه داد: ۵۰۰ هزار برگه مربوط به امتحانات نهایی استان اصفهان با کمترین مشکل تصحیح الکترونیکی شد که سالمترین امتحان در کشور در اصفهان رخ داد.

به گفته وی حدود ۴۰ درصد از ورودی‌های کنکور سالجاری از افرادی هستند که در همین آزمون‌های نهایی و سایر دروس موثر نمرات قابل قبول کسب کرده بودند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه این آزمون‌ها حکمرانی آموزش و پرورش را رشد داد، افزود:پس از ۱۳ سال دولت در ورزش دانش‌آموزان و معلمان اقدام موثر انجام و سال گذشته ۱۳۶ هزار ۴۰۰ نفر و در سالجاری ۱۷۸ هزار نفر در مسابقات فوتسال شرکت کردند که اصفهان میزبان مسابقات فوتسال با مشارکت ۵۰۰ نفر از کل کشور از تاریخ ۲۱ تا ۲۶ تیرماه بود.

وی با اشاره به یکی از مصوبات این نشست راجع به وضعیت ساختار کودکستانها افزود: تمام پیش دبستانی‌ها در مجموعه‌های مختلف طبق شورای عالی انقلاب فرهنگی زیر مجموعه آموزش و پرورش و باید مجوز فعالیت دریافت کنند که از این پس طبق مصوبه استاندار در این نشست، اطلاعات پیش دبستانی‌ها در سایت آموزش و پرورش بارگذاری خواهد شد تا مردم از پیش دبستانی های فاقد مجوز و نیز دارای مجوز آگاه شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار