مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس گفت: با راه‌اندازی دفتر نمایشگاه بین‌المللی بصره، توسعه تجارت فارس در کشور عراق شتاب می‌گیرد.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰ 16 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محسن نهاوندی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با برخی مسئولان شرکت نمایشگاه‌های بین المللی بصره، به خبرنگاران گفت: ۲ سایت نمایشگاهی و دفتر نمایشگاه بین‌المللی بصره با هدف تقویت مراودات و تعاملات تجاری - اقتصادی بین استان فارس و کشور عراق، در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس ایجاد شده است.

او ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری‌های ملی و بین‌المللی برخی مراکز نمایشگاهی ایران به عنوان پایلوت توسعه و ترویج زیر ساخت‌های صادراتی فعال شده است که نمایشگاه بین‌المللی فارس هم در زمره این نمایشگاه‌ها قرار دارد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های فارس اضافه کرد: نمایشگاه‌ها در ترویج و توسعه صادرات غیر نفتی کشور، توسعه بازار داخلی، اشتغال زایی و انتقال تکنولوژی و دانش، هم افزایی صنایع و خدمات و صادرات نقش مهمی را ایفا می‌کند.

نهاوندی همچنین با اشاره به برگزاری دو نمایشگاه در حوزه کشاورزی، دام، شیلات و ساختمان و زیر ساخت در بصره عراق گفت: این دو نمایشگاه بین‌المللی از ۲۸ تا ۳۱ شهریور ماه امسال در نمایشگاه بین‌المللی بصره برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: این نمایشگاه‌ها فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان این حوزه‌ها با حضور در این نمایشگاه ضمن رونمایی از آخرین دستاوردهای خود؛ بازار تجاری و صادراتی مناسبی را برای کسب و کار خود ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس ادامه داد: با راه‌اندازی این دفتر در سایت نمایشگاهی فارس مراحل ثبت نام و روند برگزاری نمایشگاه تسریع و تسهیل خواهد شد.

نهاوندی گفت: این دفتر همه روزه از شنبه تا چهارشنبه در سایت نمایشگاهی فارس برپاست و علاقه مندان می‌توانند برای اطلاعات بیشتر برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشور عراق و سایر کشورها با شماره‌های ۰۹۳۷۰۱۵۱۲۴۲و ۰۹۱۷۹۲۵۰۸۶۷ تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار