مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از تشکیل پرونده تخلف برای دو مرکز آموزشی در شهر شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵ 15 July 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: غلامرضا سالاری اظهارداشت: دریافت وجه در مدارس بدون ضابطه و بیش از تعرفه‌های تعیینی، تخلف بوده و تعزیرات حکومتی مستقیما به این موارد ورود و احکام قاطع صادر خواهد کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: همزمان با آغاز ثبت نام در مدارس، گزارشاتی از تخلف برخی از مدارس غیرانتفاعی داشتیم که به بهانه‌های متخلفی از جمله فروش اجباری غذا، کلاس‌های فوق برنامه و ... مبالغ زیادی را از والدین دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعرفه‌های قانونی ثبت نام را آموزش و پرورش به تمامی واحد‌های آموزشی و مدارس اعلام کرده و دریافت وجه بیش از تعرفه‌های اعلامی تخلف بوده، و مرتکبین تحت عنوان گرانفروشی و به استناد مصوبه سران قوا به پرداخت محکومیت‌های سنگین محکوم خواهند شد.

سالاری از اجرای طرح نظارتی بر مدارس و مراکز آموزشی با همکاری آموزش و پرورش استان و سازمان صمت خبر داد و اظهار داشت: در هفته‌ی گذشته برای یک مدرسه غیرانتفاعی و یک موسسه آموزشی کنکور، پرونده تعزیراتی تشکیل و به شعبه ویژه‌ای ارجاع شده است که در این رابطه مدیران این مراکز احضار و تحقیقات پیرامون میزان تخلف انجام شده در این دو موسسه آموزشی در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس به نظارت بر پوشاک و سرویس مدارس نیز اشاره کرد و افزود: کیفیت و قیمت پوشاک مدارس و همچنین سرویس مدارس نیز زیر ذره بین تعزیرات است و در صورت مشاهده تخلف، برای متخلفان پرونده تعزیراتی تشکیل خواهد شد.

سالاری با بیان اینکه تمامی مدارس غیرانتفاعی موظف به نصب نرخ نامه خود بر اساس تعرفه‌های اعلامی در هنگام ثبت نام هستند، از والدین درخواست کرد در صورت پرداخت وجهی مازاد بر تعرفه‌های قانونی، مراتب را به تعزیرات حکومتی استان گزارش کنند تا ضمن بررسی موضوع، پرونده تعزیراتی تشکیل و متخلفین اعمال قانون شوند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار