مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: مولدسازی دارایی‌های آموزش پرورش تنها صرف مدرسه سازی می‌شود و به بودجه جاری اختصاص نخواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۱۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴ 15 July 2023

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر سلمان محمدی به اجرای طرح مولد سازی به عنوان مصوبه سران سه قوه در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر اساس این مصوبه درآمد بدست آمده از فروش ملک‌های مازاد هر دستگاه به همان شهرستان و برای مدارس همان منطقه تعلق می‌گیرد.

وی افزود: هزینه حاصل از فروش املاک در آموزش و پرورش برای فعالیت‌های جاری و یا پرداخت حقوق استفاده نخواهد شد بلکه صرفاً برای مدرسه سازی و رسیدگی به امور مدرسه به کار گرفته می‌شود اما در کنار ساخت مدرسه از بودجه‌های دولتی تقریباً ۵۰ درصد با کمک خیرین صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه به شیوه جدید برگزاری امتحانات و تصحیح برگه‌های امتحانی اشاره و تصریح کرد: امسال برای نخستین بار تأثیر معدل دانش آموزان پایه دوازدهم برای آزمون کنکور به ۴۰ درصد رسید که این مسئله توجه به امتحانات نهایی را افزایش می‌دهد.

محمدی خاطر نشان کرد: امتحانات پایه دوازدهم بدون هیچ گونه دخل و تصرف با رعایت تمامی نکات قانونی هرساله طرح خواهد شد و از این پس به دلیل شرایط ایجاد شده امکان لو رفتن سوالات امتحانی به صفر رسیده است.

وی به شرایط جدید تصحیح سوالات امتحانی پایان ترم دانش آموزان تاکید کرد و گفت: تصحیح برگه‌های امتحانی به صورت الکترونیکی از طریق اسکن و بارگذاری در سامانه مربوط به آن آغاز شده و سپس به کشور ارسال می‌شود و سپس پاسخ هر دانش آموز توسط معلمان مختلف در کشور بررسی و تصحیح می‌شود.

 

تأثیر ۴۰ درصدی معدل نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور سراسری

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: یا توجه به اینکه سوالات به صورت دقیق و مفهومی از کتاب طراحی می‌شود در صورتی که اختلاف نمرات داده شده بیشتر از یک نمره باشد سامانه مجدداً دستور بررسی مجدد را می‌دهد در غیر این صورت میانگین بین نمرات داده شده به عنوان نمره نهایی دانش آموزان ثبت خواهد شد.

محمدی اجرای طرح جدید تصحیح برگه‌های امتحانی به صورت الکترونیکی سبب ایجاد عدالت آموزشی خواهد شد.

وی به شرکت ۲۴ هزار داوطلب آزاد و دانش آموز شرکت کننده در آزمون نهایی پایه دوازدهم سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: داوطلب آزاد شامل افرادی است که سال گذشته مدرک دیپلم گرفته اما برای شرکت در طرح ترمیم معدل مجدداً در آزمون پایان ترم شرکت کرده‌اند.

محمدی با تاکید بر اجرای طرح افزایش تأثیر معدل در کنکور، عنوان کرد: در صورتی که اجرای طرح تأثیر معدل ۴۰ درصدی دانش آموزان دوازدهمی موفقیت آمیز باشد برای دانش آموزان پایه یازدهم و دهم با میزان تأثیر گذاری ۵۰ و ۶۰ درصدی نیز وارد عمل خواهیم شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار