سال گذشته رقم خورد؛
مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با بیان اینکه متوسط فروش برق ۱۰۰ تومان است که برهمین اساس پاداش‌ها بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان متفاوت خواهد بود، گفت: سال گذشته ۶۰ درصد مشترکان اصفهانی (شهر اصفهان) مشمول طرح تشویقی شدند و در مجموع ۴۶ میلیارد تومان پاداش گرفتند.‌
کد خبر: ۱۱۱۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷ 11 July 2023

به گفته  مهرداد دادخواه مصرف انرژی برق در تابستان به دلیل استفاده از سیستم‌های سرمایشی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه هم اینک ۹۱ هزار مگاوات نیروگاه منصوبه در سطح کشور داریم در حالی که سال گذشته ۸۱ هزار مگاوات بوده است، افزود: با وجود این، در تابستان ۱۲ هزار مگاوات در کشور ناترازی در تولید و مصرف برق داریم و به بیان دیگر در حال حاضر روزانه ۱۲ ساعت تولید برق نسبت به مصارف کمتر است و به همین علت بین ساعات ۱۱ صبح تا ۲۳ شب محدودیت داریم.

دادخواه در ادامه به اجرای طرح مدیریت مصرف برق در چهار بخش صنایع، ادارات، خانگی و روشنایی معابر اشاره کرد و گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که با صنایع صورت گرفت، قرار شده شیفت کاری ۱۱ صبح تا ۲۳ را به شیفت شب یا یک روز کاری تعطیل، منتقل کنند.

وی افزود: صنایع به دو بخش انرژی بر و شهرک‌های صنعتی تقسیم می‌شوند که در طرح مدیریت مصرف در حال حاضر برق شهرک‌های صنعتی از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۳ شب به میزان ۷۱ مگاوات با اطلاع قبلی محدود می‌شود و باید ۹۰ درصد بار را کاهش داده و با ۱۰ درصد فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان ادامه داد: دربخش کشاورزی نیز براساس مصوبه هیئت دولت اگر کشاورزان به مدت پنج ساعت بین ساعات ۱۳ تا ۱۸ بعد از ظهر برق چاه‌ها را خاموش کنند، می‌توانند ۱۹ ساعت برق رایگان مصرف کنند.

دادخواه با اشاره به اینکه به دلیل افزایش مصارف انرژی ادارات ملزم شدند که بین ساعات ۶ صبح تا ۱۳ ظهر تا ۴۰ درصد و پس از ساعت ۱۳، ۷۰ درصد مصارف برق را کاهش دهند، ابراز داشت: بصورت هوشمند مصارف را کنترل می‌کنیم و اگر مصارف افزایش یافت در مرحله اول اخطار و در صورت تکرار برق سازمان را قطع خواهیم کرد.

وی درخصوص مدیریت مصرف انرژی در حوزه روشنایی معابر نیز گفت: در این طرح روشنایی معابر یکی در میان اجرا می‌شود و باید ۲۵ مگاوات انرژی صرفه جویی شود که با این روش ۱۰ تا ۱۵ مگاوات صرفه جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه بخش مهم مصرف خانگی است که وزارت نیرو برای مدیریت مصارف این بخش طرح‌های تشویقی در نظر گرفته است، ابراز داشت: سال گذشته طرح تشویقی وزارت نیرو یک کیلووات ساعت مصرف کمتر ۵۰۰ تومان پاداش بود امسال مشترکان خانگی با هر یک کیلووات ساعت مصرف کمتر ۲۰ برابر تعرفه برق پاداش دریافت می‌کنند.

دادخواه با بیان اینکه متوسط فروش برق ۱۰۰ تومان است که برهمین اساس پاداش‌ها بین ۵۰۰ تا ۲ هزار تومان متفاوت خواهد بود، گفت: سال گذشته ۶۰ درصد مشترکان اصفهانی (شهر اصفهان) مشمول طرح تشویقی شدند و در مجموع ۴۶ میلیارد تومان پاداش گرفتند.‌

وی با تاکید بر اینکه کاهش بین ۴۰ تا ۵۰ مگاوات در مصارف خانگی اصفهان باید مدیریت شود، خاطرنشان کرد: اگر مصارف را نتوانیم مدیریت کنیم مشکلات کمبود برق به بخش خانگی منتقل می‌شود زیرا صنعت و ادارات همکاری می‌کنند اگر بخش خانگی همکاری نکند بصورت مکانیزه بخش خانگی منتقل می‌شود.

 

برچسب ها: شرکت توزیع برق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار